Compremum widzi szanse na istotne zwiększenie skali działalności w segmencie kolejowym w Polsce dzięki współpracy ze słowacką Grupą Tatravagónka w ramach remontów taborowych, poinformował wiceprezes Łukasz Fojt. Aktualnie intencją stron jest ustalenie do końca lipca br. warunków dotyczących zaangażowania kapitałowego Compremum w ZNTK Paterek z Nakła nad Notecią, należącą obecnie do Grupy Tatravagónka.
„Za naszymi partnerami z Tatravagónka stoi 100 lat doświadczenia i zdobywania kompetencji w przemyśle kolejowym, co pozwoliło na międzynarodową ekspansję i zdobycie ponad 40% europejskiego rynku wagonów towarowych. Wspólnie widzimy możliwości istotnego zwiększenia skali działalności w segmencie kolejowym w Polsce” – powiedział Fojt, cytowany w komunikacie.
Compremum działa w przemyśle kolejowym, m.in. realizując w konsorcjum ze spółką TransTrain umowy na naprawy okresowe 14 wagonów osobowych typu 111A Lux/112A LUX dla PKP Intercity. O ile sytuacja w polskim kolejnictwie nie pozwoliła w ostatnich kwartałach na poszerzenie portfela zleceń publicznych (wiele postępowań przetargowych zostało zakończonych bez rozstrzygnięcia), zarząd Compremum jest przekonany, że kolejne lata przyniosą ożywienie w tym sektorze. Długoterminowy potencjał segmentu kolejowego w Polsce szacowany jest na dziesiątki miliardów złotych – samo PKP Intercity w strategii do roku 2030 zakłada przeznaczenie 27 mld zł na inwestycje, podano także.
Wczoraj Compremum podało, że w porozumieniu ze spółką Tatravagónka Poprad (Słowacja) podejmie współpracę na rynku kolejowym w ramach spółki Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego Paterek, będącej specjalistycznym zakładem posiadającym doświadczenie w zakresie naprawy i modernizacji wagonów towarowych.
Compremum (dawniej Pozbud) prowadzi działalność operacyjną w trzech segmentach: budownictwo specjalistyczne, odnawialne źródła energii (OZE) oraz przemysł kolejowy. Od 2008 roku spółka jest notowana na rynku głównym GPW.
Źródło: ISBnews