Cyfrowy Polsat szacuje, że rynek reklamy TV powinien w tym roku odnotować średnią jednocyfrową dynamikę wzrostu, a rynek reklamy online powinien odnotować wysoki jednocyfrowy wzrost w całym 2023, poinformował prezes Polsat TV Stanisław Janowski. Widzi szanse, by grupa rosła szybciej od dynamiki rynku reklamy TV.
„Dynamikę rynku reklamy TV w IV kwartale szacujemy, że będzie nieco niższa niż w III kw. Jeśli chodzi o cały rok 2023, powinien zamknąć się dynamiką średnią jednocyfrową. Jeśli chodzi o forecast na rynku reklamy TV na 2024, szacujemy niski jednocyfrowy wzrost. Z kolei na rynku reklamy online ten rok powinien zamknąć się wysokim jednocyfrowym wzrostem, a przyszły rok powinien mieć dynamikę analogiczną do roku 2023” – powiedział Jankowski podczas wideokonferencji.
Dodał, że widzi szanse by grupa rosła szybciej niż rynek reklamy TV.
„Dołożymy wszelkich starań by wydarzyło się to jak najszybciej. Czy uda się to zrobić w IV kwartale czy dopiero od I kwartału 2024 to zobaczymy. Tu pewną rolę odegra finalny reforming nadawcy publicznego. Czekamy aż się to wydarzy” – stwierdził prezes.
Cyfrowy Polsat i Polkomtel tworzą zintegrowaną grupę medialno-telekomunikacyjną kontrolowaną przez Zygmunta Solorza. Akcje Cyfrowego Polsatu są notowane na GPW od 2008 r.
Źródło: ISBnews