DHL Express zamontuje panele fotowoltaiczne w swoich centrach dystrybucyjnych. Pierwsze ogniwa zostaną zainstalowane jeszcze w tym roku w jednostkach w Koszalinie, Łodzi i Toruniu, zaś w 2022 r. zmiany zostaną wdrożone w kolejnych jednostkach, podała spółka.
DHL Express deklaruje, że w przypadku oddziałów w Łodzi i Toruniu uda się pozyskać do 50% energii z odnawialnych źródeł, zaś jednostka w Koszalinie będzie w 100% zasilana energią słoneczną. Zarówno w Łodzi, jak i w Toruniu zostanie zamontowanych 111 modułów fotowoltaicznych firmy RISEN o mocy 49,95 kWh, co równa się energii niezbędnej do zasilenia około 10 domów jednorodzinnych, podano w komunikacie.
„Inwestując w fotowoltaikę, podejmujemy kolejny krok w kierunku dekarbonizacji naszej działalności, co stanowi jeden z głównych filarów strategii GoGreen na rzecz zrównoważonego rozwoju. Co więcej, zmiany w infrastrukturze pozwolą nam osiągnąć ok. 40-50% niższe koszty energii, a w obliczu prognozowanego wzrostu cen prądu oszczędności mogą być jeszcze większe. Opracowując plan inwestycji w ogniwa fotowoltaiczne, a dokładniej w naziemne instalacje do 50kWp, bierzemy pod uwagę wszystkie te miejsca, w których montaż paneli umożliwiają przede wszystkim uwarunkowania prawne oraz kwestie dotyczące infrastruktury, jak konstrukcja budynku czy dostępna pod inwestycję powierzchnia gruntu” – powiedziała dyrektor ds. operacji w DHL Express Agnieszka Łukawczyk, cytowana w komunikacie.
Oprócz własnych inwestycji w ekologiczne rozwiązania energetyczne w jednostkach, DHL Express współpracuje z dostawcami, którzy mogą zagwarantować, że ich energia pochodzi ze źródeł odnawialnych, np. z ogniw fotowoltaicznych czy farm wiatrowych.
DHL w ramach strategii GoGreen planuje szereg ekologicznych rozwiązań. Są to m.in. elektryczne pojazdy kurierskie oraz rowery, które będą wykorzystywane w tzw. ostatniej mili. Ponadto, firma zamówiła elektryczne samoloty cargo Alice firmy Eviation. Oprócz licznych inwestycji we flotę pojazdów, DHL chce zwiększyć liczbę punktów ładowania w Europie oraz inwestuje w prace nad alternatywnymi paliwami lotniczymi. Podjęte działania mają na celu osiągnięcie przez firmę zerowej emisji CO do 2050 roku, podano także.
DHL jest globalną marką w branży logistycznej. Oferuje szerokie portfolio usług logistycznych, począwszy od krajowej i międzynarodowej dostawy paczek, międzynarodowych przesyłek ekspresowych: lądowych, lotniczych i morskich, po zarządzanie łańcuchem dostaw przemysłowych. DHL jest częścią Grupy Deutsche Post DHL.
Źródło: ISBnews
Kolejna firma, która wchodzi do szybko rozwijającej się branży fotowoltaicznej. I dobrze. Wczesniej tak zrobił maxcom Eco energy i też pewnei nie żałują.