Do współpracy z Biedronką zgłosiło się ok. 800 regionalnych producentów, podała sieć. Wnioski są analizowane, a kolejne nowe propozycje od lokalnych producentów trafiają do oferty sieci. Akcję „Czas na wspieranie małych producentów” Biedronka ogłosiła w połowie kwietnia.
„Zdecydowana większość, bo aż 90% nadesłanych zgłoszeń, dotyczy produktów spożywczych, a więc tego, czego przede wszystkim poszukują klienci sieci. Na kolejnym miejscu znajdują się propozycje kosmetyków tj. blisko 8%, a pozostałe to tzw. non-food i chemia gospodarcza. Zgłoszenia napływają stale z całej Polski, a gdyby analizować przedsiębiorczość regionów miarą liczby zgłoszeń, najbardziej aktywne jest województwo małopolskie – 13% wszystkich zgłoszeń. Następnie ex-aequo mazowieckie i śląskie (po 12%), na czwartym miejscu jest Wielkopolska (10%)” – czytamy w komunikacie.
Lokalne zgłoszenia dotyczą też polskich warzyw i owoców. Do tej pory do programu zgłosiło się 20 producentów z tej kategorii, podano także.
„Nasza akcja pokazuje, jak wielki potencjał drzemie w mniejszych, lokalnych producentach. Cieszymy się, że z każdym tygodniem wprowadzamy coraz więcej ich produktów do naszej oferty. Korzystamy na tym wszyscy – producenci znajdując kolejnych odbiorców, klienci kupując regionalne smaki w ich ulubionej sieci handlowej, a Biedronka stale poszerzając swoją ofertę” – powiedział dyrektor handlowy odpowiedzialny w sieci Biedronka m.in. za program „Czas na wspieranie małych producentów” Michał Gontarz, cytowany w komunikacie.
Akcja „Czas na wspieranie małych producentów” jest prowadzona przez Biedronkę bezterminowo, a produkty trafiają do specjalnej oferty regularnie co dwa tygodnie.
W 2019 r. sieć Biedronka współpracowała z ponad 1 000 polskich dostawców. Pochodziło od nich 93% produktów sprzedawanych w sklepach sieci.
W I kw. br. sieć Biedronka otworzyła 11 sklepów i zamknęła 3 placówki. Na koniec marca br. sieć Biedronka liczyła 3 010 placówek o łącznej powierzchni 2,03 mln m2.
Źródło: ISBnews