Działalność Frisco kontynuuje dwucyfrową dynamikę wzrostu LFL. W planach jest wejście do kolejnych miast. Natomiast drugi z projektów Grupy Eurocash – sieć marketów alkoholowych Duży Ben – może osiągnąć break-even w ostatnich miesiącach tego roku, poinformował ISBnews członek zarządu i dyrektor finansowy Jacek Owczarek.
„W I kwartale Frisco kontynuuje dwucyfrową dynamikę wzrostu LFL, tak jak do tej pory. Dotyczy to nie tylko działalności w Warszawie, ale całego projektu” – powiedział Owczarek w rozmowie z ISBnews.
Eurocash (który obejmuje Frisco.pl pełną konsolidacją od czerwca 2020 r.) podał w komunikacie, że sprzedaż LFL na rynku warszawskim – pierwszym i największym z rynków działalności Frisco – wzrosła w minionym roku o 16% r/r.
„W drugim kwartale powinniśmy się pojawić w nieco mniejszym mieście – będziemy testować mniejszy format. Na razie jesteśmy w dużych aglomeracjach i ta ekspansja się udała, a teraz chcielibyśmy wejść do trochę mniejszych miast, w okolicach 250 tys. mieszkańców” – dodał CFO.
Po Warszawie, Wrocławiu, Poznaniu i Krakowie w IV kw. minionego roku Frisco udostępniło swoją ofertę e-zakupów także mieszkańcom Trójmiasta i aglomeracji śląskiej.
Członek zarządu poinformował też, że grupa jest w trakcie uruchamiania nowego magazynu do obsługi rynku warszawskiego, co powinno pozwolić „skokowo zwiększyć” możliwości dystrybucyjne.
„Fenomen tego projektu polega na tym, że pomijając ekspansję, sama działalność w Warszawie jest już od dłuższego czasu rentowna, co w e-commerce jest nietypowe” – wskazał Owczarek.
Podkreślił, że w modelu Grupy Eurocash Frisco zastępuje hipermarket, obsługuje planowane, większe zakupy. Nie polega on na obsługiwaniu drobnych zakupów w 15 minut.
„Duży Ben bez kosztów ekspansji osiągnął w zeszłym roku break-even. W ostatnich miesiącach bieżącego roku cały projekt ma szanse wyjść na plus” – powiedział także CFO.
Sieć Duży Ben na koniec 2021 r. liczyła 204 sklepy wobec 129 rok wcześniej. Sprzedaż tej sieci w ubiegłym roku przekroczyła 250 mln zł, przy wzroście sprzedaży LFL o 11% r/r.
Sprzedaż całego segmentu Projekty w 2021 r. sięgnęła 533 mln zł i była o 77% wyższa niż w 2020 r., natomiast w samym IV kw. ubiegłego roku wyniosła 163 mln zł, co oznacza wzrost o 39% r/r.
Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją szybko zbywalnych produktów spożywczych, chemii gospodarczej, alkoholi i wyrobów tytoniowych. Oferuje także wsparcie marketingowe dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają około 16 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep, Gama, Duży Ben, a także Kontigo oraz Koliber. Spółka jest notowana na GPW od 2005 r.
Źródło: ISBnews