Eurocash planuje wprowadzić ofertę Frisco do kolejnego dużego miasta w II kw. 2021 roku. Zakłada, że naturalnym rocznym wzrostem sprzedaży tej platformy jest poziom ok. 30% r/r (wobec ok. 60% wzrostu r/r w ub.r.), poinformował ISBnews członek zarządu i dyrektor finansowy Jacek Owczarek. Ekspansja Frisco w dużych miastach ma zostać przyspieszona do 2 lat zamiast wcześniej planowanych 2-3 lat, dodał.
„Dziś możemy powiedzieć, że chcemy wejść do wszystkich dużych miast w dwa lata. Krótkoterminowo rozbudowujemy moce logistyczne w Warszawie – powiększamy magazyn, żeby móc obsłużyć zwiększony popyt. Zakładamy, że w II kwartale wejdziemy do kolejnego miasta” – powiedział Owczarek w rozmowie z ISBnews.
Zaznaczył, że w kwestii wszystkich prowadzonych nowych projektów, ekspansja Frisco będzie miała kluczowe znaczenie.
„Jeśli chodzi o 'Projekty’, jednym z kluczowych dla nas tematów będzie ekspansja Frisco. Nasz plan to pojawienie się w kolejnych większych miastach, tak jak zrobiliśmy to pod koniec zeszłego roku we Wrocławiu” – zapowiedział Owczarek.
Sprzedaż Frisco zwiększyła się o ok. 60% r/r w 2020 roku.
„Sprzedaż na poziomie 60% to w pewnej mierze efekt pandemii. Obecnie, w marcu, wzrosty we Frisco są w okolicach 30% i to jest zapewne taki naturalny poziom wzrostu” – ocenił Owczarek.
Pod koniec czerwca 2020 r. Grupa Eurocash nabyła pozostałe 56% akcji we Frisco od funduszy MCI za 132,5 mln zł, zwieszając swój udział do 100%.
Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją szybko zbywalnych produktów spożywczych, chemii gospodarczej, alkoholi i wyrobów tytoniowych. Oferuje także wsparcie marketingowe dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają około 16 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep, Gama, Duży Ben, a także Kontigo oraz Koliber. Spółka jest notowana na GPW od 2005 r.
Źródło: ISBnews