Spółka zależna Global Cosmed wprowadziła do oferty innowacyjną linię produktów pod marką Sofin (skoncentrowane płyny do płukania tkanin) zaspokajającą szczególne potrzeby osób z niepełnosprawnościami wzroku, podał Global Cosmed.
Opinie osób z niepełnosprawnościami oraz brak powszechnie stosowanych rozwiązań przy podobnych produktach na rynku były czynnikami, które spowodowały powstanie tych istotnych innowacji produktowych w ramach działalności jednostki zależnej, podano.
„Na etykiecie zmodyfikowanej butelki produktu zamieszczono specjalnie oznaczony QR kod, który jest możliwy do sczytania za pomocą ogólnie dostępnych aplikacji telefonicznych. Do namierzenia kodu służy mała wypukłość znajdująca się obok QR kodu w dolnej części butelki. Zeskanowany kod prowadzi konsumenta do strony internetowej z cyfrowym opisem etykiety produktu oraz wieloma dodatkowymi informacjami do tej pory niemożliwymi do zamieszczenia na opakowaniu ze względu na ograniczoną przestrzeń. […] Wprowadzone rozwiązanie stanowi istotną wartość i ma szczególne znaczenie dla emitenta zarówno w wymiarze finansowym, jak i społecznym. Jest kolejnym działaniem mającym na celu zbudowanie organizacji spełniającej surowe kryteria ESG” – czytamy w komunikacie.
Grupa kapitałowa Global Cosmed zrzesza firmy produkujące i dystrybuujące wyroby kosmetyczne i chemię gospodarczą. Koncentruje się na rozwoju swoich strategicznych marek, tj. Kret, Sofin, Apart Natural i Bobini. Spółka jest notowana na GPW od 2013 r.
Źródło: ISBnews