Grupa PTWP jest optymistycznie nastawiona do drugiej połowy roku, jak i całego 2022 r. i nie wyklucza realizacji ewentualnych przejęć na rynku, poinformował prezes Wojciech Kuśpik.
„Zakładamy dynamiczny rozwój w segmencie online w 2022 r., jak i już w połowie tego roku, a także normalizację w eventach i w funkcjonowaniu zarządzania obiektami. Myślę, że wyniki najlepsze są dopiero przed nami” – powiedział Kuśpik podczas wideokonferencji.
„Sądzimy, że w przyszłym roku powinniśmy już powrócić do tego, co notowaliśmy przed pandemią czy nawet w 2018 roku, jeżeli chodzi o eventy” – dodał prezes.
Dodał, że spółka koncentruje się obecnie w obszarze digitalowym.
„Skupiamy się na większej monetyzacji naszych zasięgów online m.in. poprzez e-commerce czy subskrypcje. Planujemy również uruchomienie nowych serwisów, o których na razie nie mogę powiedzieć więcej szczegółów” – zapowiedział Kuśpik.
Grupa PTWP wydaje 20 internetowych serwisów tematycznych, które miesięcznie odwiedza do 8 mln unikalnych użytkowników. „Zakładamy, że niebawem przekroczymy poziom 10 mln unikalnych użytkowników” – powiedział Kuśpik.
W I poł. 2021 r. spółka miała 3,32 mln zł skonsolidowanego zysku netto w porównaniu z 3,53 mln zł straty rok wcześniej, przy przychodach netto w wysokości 20,49 mln zł w porównaniu z 17,94 mln zł rok wcześniej.
„Jeżeli chodzi o ten rok, jak i przyszły, to jesteśmy optymistycznie nastawieni w przypadku wyników, ale nie będziemy publikować żadnych prognoz finansowych. Skupiamy się na rozwoju organicznym, ale jesteśmy również zainteresowani przejęciami. Jakieś rozmowy się toczą, są one na wstępnym etapie. W każdym razie rozglądamy się na rynku” – powiedział prezes.
Kuśpik wyjaśnił także, że spółka jest zainteresowana przejęciami zarządzaniem innymi obiektami podobnymi np. do Międzynarodowego Centrum Kongresowego w Katowicach i Spodkiem, którymi jest obecnie operatorem.
Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości S.A., spółka matka grupy kapitałowej PTWP, działa na rynku od 1995 roku. Działalność wydawnicza w zakresie specjalistycznych portali internetowych i czasopism drukowanych, organizacja konferencji, seminariów i wydarzeń specjalnych oraz zarządzanie obiektami Międzynarodowego Centrum Kongresowego i Hali Spodek w Katowicach – to cztery obszary działalności, na których skupia się obecnie aktywność grupy.
Źródło: ISBnews
Strasznie dużo bzdur. Firma się nie rozwija, co najlepiej wiedzą jej pracownicy. Gdyby nie wielomilionowe dotacje covidowe z PFR, być może upadłyby nie tylko spółki zależne (Publikator), ale problem miałaby cała grupa. Z takim zarządzaniem marne perspektywy skokowej poprawy.