Grupa WP ogłosiła start kolejnych typów optymalizacji AI i – zgodnie z zapowiedziami – intensywnie rozwija technologie zwiększające efektywność reklamową, podała spółka. Optymalizowane przy pomocy sztucznej inteligencji produkty z rodziny WP Booster odpowiadały od stycznia do września bieżącego roku za ponad 30 mln zł przychodów, podano.
W III kw. 2024 roku największy wpływ na wyniki Wirtualnej Polski Holding miał wzrost przychodów w segmencie turystyki – wyniosły one ponad 208 mln zł i były wyższe o 12% r/r. Przychody ze sprzedaży w segmencie reklama i subskrypcje przekroczyły 175 mln, po wzroście o 6,4%. Skorygowany zysk EBITDA Grupy WP wyniósł prawie 154 mln zł, a zysk netto prawie 80 mln zł, podano. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży Grupy WP sięgnęły 437,48 mln zł w III kw. 2024 r. wobec 405,3 mln zł rok wcześniej.
„Nasz biznes turystyczny kolejny rok z rzędu zamyka trzeci kwartał – kluczowy w tym obszarze – bardzo solidnymi wzrostami. Jednocześnie nie przestajemy inwestować w technologie, te największe inwestycje dotyczą natomiast działalności reklamowej. Optymalizowane przy pomocy sztucznej inteligencji produkty z rodziny WP Booster odpowiadają od stycznia do września już za ponad 30 mln złotych przychodów i notują trzycyfrowe wzrosty w porównaniu do ubiegłego roku. Dziś ogłaszamy start kolejnych typów optymalizacji AI” – powiedział prezes Wirtualnej Polski Holding Jacek Świderski, cytowany w komunikacie.
Nowe optymalizacje WP Booster będą dotyczyły zdarzeń kluczowych m.in. leadów, rejestracji, pobrań czy zapisów na jazdy próbne. Zdarzenia będą dobierane zgodnie z celami biznesowymi klientów. Mechanizm AI będzie odpowiadał za wycenę oraz dobór targetu do kampanii, co z kolei doprowadzi do podniesienia efektywności reklamowej. Dynamiczne targety będą opierały się na personalizacji kampanii, natomiast wycena będzie uwzględniała prawdopodobieństwo konkretnych akcji na stronach klientów reklamowych, wykorzystując precyzyjne modele w czasie rzeczywistym, podano.
Spółka zaznaczyła, że pierwsze miesiące działania WP Boostera przyniosły dobre rezultaty. Docieralność kampanii mierzona jako kliki, które wygenerowały sesję u reklamodawcy, zwiększyła się o ponad 70% u klientów z branży ochrony zdrowia i o ponad 50% u klientów z branży spożywczej czy edukacyjnej.
Uruchomione we wrześniu produkty WP Booster (CPC oraz CPSC) są optymalizowane na sesję na stronie klienta – tzw. „successful click”. Pierwszy z nich jest nadal rozliczany za każdy klik (podobnie jak np. w Google PMax), a drugi (co wyróżnia WP na rynku) tylko za te kliknięcia, które faktycznie doprowadziły do sesji na stronie klienta. Produkty te, w przeciwieństwie do WP Booster (ROAS) pracują w górnej części leja sprzedażowego i są w stanie dostarczyć znacząco większe wolumeny kalorycznego ruchu, zaznaczono.
W I-III kw. 2024 r. spółka miała 110,93 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 116,43 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 1 168,11 mln zł w porównaniu z 1 075,31 mln zł rok wcześniej. Zysk EBITDA (wg MSSF 16) sięgnął 319,08 mln zł wobec 318,64 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej, zaś skorygowany zysk EBITDA (wg MSSF 16) – odpowiednio: 336,34 mln zł wobec 326,02 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej.
Grupa WP to holding technologiczny, prowadzi działalność mediową, reklamową oraz e-commerce. Jest właścicielem portalu WP, posiada również specjalistyczne serwisy tematyczne, takie jak money.pl, WP SportoweFakty, benchmark.pl oraz rozwija usługi subskrypcyjne m.in. poprzez spółki Audioteka Group i Patronite. W branży e-commerce WP działa głównie w obszarach turystyki (m.in. wakacje.pl, Szallas Group, nocowanie.pl) i finansów konsumenckich (superauto.pl i totalmoney.pl). W październiku 2024 roku z serwisów i usług internetowych spółki korzystało prawie 20 mln Polaków. Od 2015 r. Wirtualna Polska Holding jest notowana na GPW; wchodzi w skład indeksu mWIG40.
Źródło: ISBnews