InPost szacuje, że wolumenowy wzrost rynku e-commerce w Polsce wyniesie w granicach 10% w tym roku, a biznes spółki urośnie w tym czasie o kilka pkt proc. więcej, poinformowali przedstawiciele spółki.
„Możemy powiedzieć, że to będzie ok. 10%. Rynek wolumenowo to będzie między 8 a 11% po pierwszych 2,5 miesiącach, tak to mniej więcej wygląda. Są również estymacje niższe, na poziomie 6 do 8%. Ale można powiedzieć, że raczej rynek nie urośnie o więcej niż 10%” – powiedział prezes Rafał Brzoska podczas konferencji prasowej.
„Jeżeli zgodzimy się, że rynek będzie rósł w okolicy 10% lub minimalnie poniżej, to my zakładamy, że będziemy kilka punktów procentowych ponad, mówimy o Polsce. […] Spodziewałbym się, że to będzie 'naście’ [procent wzrostu w spółce w 2024]” – dodał CFO Adam Aleksandrowicz.
Aleksandrowicz poinformował też, że na wszystkich rynkach zagranicznych InPost spodziewa się „ponadprzeciętnych” dynamik wzrostu w całym 2024 r.
Wolumen dostarczonych paczek przez Grupę InPost wyniósł 891,9 mln w 2023 r. (+20% r/r), w tym w Polsce 589,5 mln (+16%).
InPost to platforma dostaw dla e-commerce. Założony w 1999 roku przez Rafała Brzoskę w Polsce, InPost posiada sieć Paczkomatów w Polsce, Wielkiej Brytanii i Włoszech, a także świadczy usługi kurierskie i fullfilment dla sprzedawców e-commerce w Polsce. W lipcu 2021 r. sfinalizował przejęcie francuskiej spółki Mondial Relay. W styczniu 2021 r. InPost zadebiutował na giełdzie Euronext Amsterdam.
Źródło: ISBnews