Konsorcjum firm Mirbud (lider), Kobylarnia i Interbudmontaż (partnerzy), złożyło najtańszą ofertę, wartą 1 384 471 942,35 zł, na zaprojektowanie i budowę ostatniego fragmentu trasy Via Carpatia na Podkarpaciu, podała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA). To trzecie podejście do wyłonienia wykonawcy ponad 6-kilometrowego odcinka S19 między Lutczą a Domaradzem, z blisko kilometrowej długości tunelem. Oferty zostaną sprawdzone i ocenione według czterech kryteriów, cena ma wagę 60%.
„Kwota, jaką zamierzamy przeznaczyć na sfinansowanie realizacji tego odcinka drogi ekspresowej S19, wynosi 1 216 101 000 zł. Zestawienie ofert:
– konsorcjum firm Mirbud (lider), Kobylarnia i Interbudmontaż (partnerzy) – 1 384 471 942,35 zł,
– Kolin Insaat Turizm Sanayi ve Ticaret – 1 416 239 220 zł,
– Stecol – 1 447 965 622,95 zł,
– konsorcjum firm Budimex (lider), Gülermak (partner) – 1 489 683 602,63 zł,
– PORR – 1 514 915 277,57 zł,
– China Road and Bridge Corporation – 1 649 445 047,61 zł” – czytamy w komunikacie.
Oferty zostaną sprawdzone i ocenione według czterech kryteriów: ceny (60%), przedłużenie okresu gwarancji jakości na wyposażenie tunelu, Centrum Zarządzania Tunelem i budynków technicznych oraz na ekrany akustyczne, instalacje zasilające i konstrukcje wsporcze (20%), przedłużenia okresu gwarancji jakości na obiekty mostowe wraz z ich wyposażeniem (10%), a także przedłużenie okresu gwarancji jakości na tunel oraz konstrukcje oporowe w tym portale tunelu (10%), wymieniła Dyrekcja.
„W poprzednich dwóch przetargach mieliśmy do czynienia nie tylko z przekroczeniem kosztorysu, ale też z dużymi różnicami wysokości ofert, sięgającymi od 111 do 176% wartości naszego kosztorysu. Jego wysokość we wszystkich przetargach była taka sama. W pierwszym przetargu minimalna oferta wynosiła 1 351 770 000 zł, a maksymalna 2 139 661 614,41 zł. W drugim przetargu rozrzut ofert wynosił od 1 413 898 038 do 2 129 408 211,24 zł. Obecnie zakres cenowy jest mniejszy i wynosi od 114 do 136%, co wskazuje na stabilizację rynku budowlanego. Niektórzy z wykonawców znacząco obniżyli swoje oferty, a pozostali utrzymali je lub podnieśli” – czytamy także.
Ten fragment szlaku Via Carpatia będzie miał długość 6,4 km. Trasa przebiegać będzie po zróżnicowanym wysokościowo terenie, charakteryzującym się skomplikowaną budową geologiczną (flisz karpacki). Inwestycję z perspektywy realizacyjnej należy traktować jako skomplikowaną i wymagającą.
Zakres inwestycji obejmuje budowę odcinka drogi ekspresowej o długości ok. 6,4 km o przekroju dwujezdniowym po dwa pasy ruchu w obu kierunkach wraz z pasem awaryjnym. W ramach zadania wybudowany zostanie m.in. węzeł drogowy Domaradz zlokalizowany w miejscu skrzyżowania S19 z drogą wojewódzką nr 886. Powstanie również tymczasowy łącznik z drogą krajową nr 19 w miejscowości Lutcza. Jest on wynikiem etapowania budowy S19 między Jawornikiem a Domaradzem i podziałem na dwa odcinki realizacyjne: Jawornik – Lutcza i Lutcza – Domaradz (z tymczasowym łącznikiem S19 z DK19). Docelowo, po wybudowaniu odcinka Jawornik – Lutcza, droga ekspresowa S19 nie będzie łączyła się z DK19 w Lutczy.
„Planujemy, że prace projektowe i roboty budowlane zostaną ukończone w ciągu 53 miesięcy od daty podpisania umowy” – podała także GDDKiA.
Źródło: ISBnews