Liczba punktów konceptu sklepowo-gastronomicznego pod marką „Orlen w ruchu”, które PKN Orlen uruchamia w ramach programu pilotażowego, wyniesie 17 na koniec 2022 roku, poinformował ISBnews dyrektor wykonawczy PKN Orlen ds. sprzedaży detalicznej Łukasz Porażyński.
„Zgodnie ze strategią Orlen2030, PKN Orlen rozwija ofertę pozapaliwową, uruchamiając nowe formaty sprzedaży detalicznej w największych miastach w Polsce. Pod koniec czerwca 2021 roku pierwszy format sklepowo-gastronomiczny pod marką 'Orlen w ruchu’ powstał w Warszawie, a kolejne w Tychach, Bydgoszczy i Lesznie. Dodatkowo w Warszawie uruchomiliśmy jeszcze kącik kawowy. W sumie więc w 2021 roku powstało 5 punktów. W ramach pilotażu na rok 2022 roku planujemy uruchomić kolejnych 12” – powiedział Porażyński w rozmowie z ISBnews.
W momencie otwarcia pierwszego punktu „Orlen w ruchu”, w połowie 2021 roku, PKN Orlen zapowiadał, że docelowo powstanie ich nawet 900 w ciągu 4-4,5 roku.
„’Orlen w ruchu’ to miejsca, w których klienci szybko kupią to, z czego Orlen słynie, czyli wyśmienitą kawę i hot-dogi oraz wiele innych produktów gastronomicznych znanych ze Stop Cafe, a także m.in. prasę. We wszystkich obiektach 'Orlen w ruchu’ działa program lojalnościowy Orlen Vitay” – dodał Porażyński.
Grupa PKN Orlen zarządza sześcioma rafineriami w Polsce, Czechach i na Litwie, prowadzi też działalność wydobywczą w Polsce i w Kanadzie. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 131,5 mld zł w 2021 r. Spółka jest notowana na GPW od 1999 r.
Źródło: ISBnews