LPP przeznaczyło na poprawę bezpieczeństwa i warunków pracy w fabrykach w Bangladeszu ponad 40 mln zł łącznie do 2022 r., podała spółka. W ciągu 10 lat przeprowadzono 53 tys. audytów bezpieczeństwa, a ponad 2 mln pracowników objęto szkoleniami z zakresu BHP oraz praw pracowniczych.
„Katastrofa w kompleksie Rana Plaza była przełomowym momentem dla branży mody i punktem zwrotnym we współpracy z dostawcami. Zawiązane wówczas porozumienie Accord dało początek transformacji, dzięki której w ciągu 10 lat wspólnymi siłami – firm zlecających zamówienia oraz organizacji handlowych i pozarządowych – wypracowaliśmy nowe standardy w fabrykach odzieżowych w Bangladeszu. Dziś 80% zakładów, które są pod opieką Accord, należy do grupy najlepszych w kraju. Sami w LPP od początku działania porozumienia współpracujemy tylko z tymi dostawcami, którzy poddają się kontrolom i spełniają warunki bezpieczeństwa, a do 2022 r. na rzecz poprawy warunków pracy w fabrykach przeznaczyliśmy łącznie 40 mln zł. Dziś możemy obserwować pozytywne efekty tych działań, choć jesteśmy świadomi, że nie możemy ustawać w dążeniach do podnoszenia standardów w całym łańcuchu dostaw” – powiedziała dyrektor ds. zakupów i ESG w LPP Dorota Jankowska-Tomków, cytowana w komunikacie.
LPP zarządza markami modowymi Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku.
Źródło: ISBnews