MCI Capital chce, żeby eSky był w top3 na większości rynków regionu CEE, jeżeli chodzi o sprzedaż pakietów turystycznych, poinformował senior investment partner MCI Capital – większościowego udziałowca eSky – Michał Górecki. MCI zakłada w tym celu także akwizycje w regionie.
„Z puntu widzenia strategii buy and build eSky, celem MCI jako głównego akcjonariusza jest zbudowanie bardzo silnego gracza w Europie Centralnej, który będzie top3 na większości rynków, jeżeli chodzi o sprzedaż pakietów turystycznych. Chcielibyśmy zawalczyć z tradycyjnymi operatorami. Widzimy, że rynek na Europie Zachodniej migruje do pakietów dynamicznych. Polska jest rynkiem, gdzie nadal dominują pakiety statyczne. W zasadzie nie ma w tej chwili konkurenta na naszym rynku, który jest w stanie technologię dynamicznych pakietów dostarczać i w takiej formule to sprzedawać. To jest gigantyczna zmiana dla konsumenta, bo po pierwsze otrzymuje istotnie niższą cenę i elastyczność dat i długości pobytu” – powiedział Górecki podczas konferencji prasowej.
W jego ocenie, dzięki temu, co zyskuje konsument wydaje się, że eSky jest w stanie na rynku Europy Centralnej zbudować wiodącą pozycję.
„W tym celu będziemy na pewno patrzeć na potencjalne podmioty w naszym regionie, które mogą uzasadnić tą tezę, czyli które mogą nam pomóc szybciej zbudować pozycję w top3 w danym kraju w ramach obiektów turystycznych i poprzez wsparcie wiedzy produktowej Thomas Cook” – dodał partner.
eSky podało dziś, że Grupa eSky kupiła Thomas Cook – najstarszą na świecie markę z branży turystycznej – od funduszu Fosun Tourism Group. Prezes eSky Łukasz Habaj wskazał, że dzięki temu eSky przechodzi transformację z platformy lotów do wirtualnego touroperatora. Podkreślił ponadto, że przejęcie tej marki umocni pozycję eSky na rynkach zagranicznych, w szczególności na największym rynku turystycznym w Europie, czyli rynku brytyjskim. Dzięki tej akwizycji łączna sprzedaż pakietów turystycznych w eSky ma szansę w przyszłym roku przekroczyć 1 mld zł i utrzymać trzycyfrową dynamikę wzrostu.
Umowa między Grupą eSky a funduszem Fosun Tourism Group dotyczy przejęcia marki Thomas Cook z wyjątkiem jej działalności w Chinach i Indiach. Kwota transakcji nie została ujawniona. Finalizacja transakcji uzależniona jest od spełnienia warunków brytyjskiego Civil Aviation Authority.
Grupa eSky to traveltech z ofertą tworzącą kompleksowy one stop shop w kategorii podróży i wypoczynku. Obecnie eSky oferuje swoje usługi w ponad 50 krajach. W maju 2022 r. fundusz private equity MCI Capital oraz Grupa eSky sfinalizowali proces inwestycyjny opiewający na kwotę 157 mln zł za 55% udziałów w akcjonariacie eSky.
MCI Capital jest jednym z największych technologicznych funduszy inwestycyjnych w Europie Środkowej. Fundusz inwestuje 25-100 mln euro w cyfrowych czempionów: spółki technologiczne, spółki przechodzące transformację cyfrową oraz infrastrukturę IT. Fundusz był zaangażowany m.in. w Mall.cz (e-commerce, Czechy), WP.pl (media cyfrowe, Polska), Invia (e-travel, CEE), Dotpay/eCard (fintech, Polska), iZettle (fintech, global) oraz ATM SA (centra danych, Europa).
Źródło: ISBnews