Partnerem grupy roboczej Izby Gospodarki Elektronicznej – New Technology for Omnicommerce został Microsoft. Celem grupy jest przeprowadzanie warsztatów oraz webinarów, prezentujących sklepom internetowym, platformom e-commerce, branży retail, bankom, najnowsze rozwiązania technologiczne – w tym także rozwiązania dla startupów – które usprawniają działania sprzedażowe w zakresie omnicommerce, poinformowała prezes e-Izby Patrycja Sass-Staniszewska.
„Celem grupy e-Izby – New Technology for Omnicommerce – jest przeprowadzanie warsztatów oraz webinarów, gdzie będą przedstawiane propozycje nowych rozwiązań technologicznych dla omnicommerce, które następnie zostaną zaprezentowane potencjalnym klientom – sklepom internetowym, platformom e-commerce, bankom czy branży retail. Naszym celem jest łączenie start’upów z branżą którą wspomniałam” – powiedziała prezes e-Izby podczas wideokonferencji.
Funkcję szefa grupy objął Jarosław Sokolnicki, head of industry solutions w Microsoft Polska.
„Dzisiaj chcemy pokazywać, prezentować, inspirować, wspólnie z członkami grupy, wspólnie z firmami rozwiązania dla omnichannel, omnicommerce. Będą to rozwiązania pochodzące m.in. od spółek startupowych, a także od firm technologicznych” – powiedział Sokolnicki podczas wideokonferencji.
„Na naszych spotkaniach warsztatowych chcemy poruszyć 4 główne tematy, jednocześnie będące czterema naszymi wspólnymi spotkaniami. Pierwsze spotkanie zaplanowaliśmy na 20 kwietnia i w zależności od sytuacji będzie to spotkanie fizyczne lub hybrydowe” – dodał Sokolnicki.
W ramach spotkań grupy omawiane i prezentowane będą rozwiązania z takich obszarów jak:
- OmniData, czyli o danych pozwalających stworzyć profil klienta,
- OmniCommunication, czyli wielokanałowe podejście do marketingu, sprzedaży i obsługi klientów w sposób, który tworzy zintegrowane i spójne doświadczenie klienta, niezależnie od tego, w jakim kanale się porusza,
- OmniJourney, czyli o procesie zakupowym z perspektywy nabywcy oraz dostawcy oraz interakcji pomiędzy osobami i zasobami zaangażowanymi w proces zakupu i sprzedaży,
- OmniLogic, czyli o tym, jakimi kanałami sprzedawcy powinni docierać do klienta, dla lepszych rezultatów, tak by być atrakcyjnym i konkurencyjnym na rynku.
Sokolnicki dodał, że w ramach grupy New Technology for Omnicommerce prezentowane rozwiązania będzie można przetestować i sprawdzić.
„Zakładamy również, że uczestnicy będą mogli w ramach warsztatu zbudować swój prototyp. Do tego celu chcemy wykorzystać MTC (Microsoft Technology Center). Zapraszamy startupy i firmy technologiczne do zaprezentowania swoich rozwiązań przed uczestnikami grupy New Technology for Omnicommerce” – dodał Sokolnicki.
Jak podaje e-Izba, działanie grupy New Technology for Omnicommerce zaplanowane jest w czasie na co najmniej kilka miesięcy. Do udziału w webinarach oraz warsztatach zaproszeni będą przedstawiciele firm zrzeszonych w Izbie Gospodarki Elektronicznej. Kalendarz warsztatów prezentuje się następująco: 20.04 – OmniData. Customer Data Platform, 24.06 – OmniCommunication. Kanały komunikacyjne z klientem, 01.10 – OmniJourney. Intelligent Customer Journey, 25.11 – OmniProcess. Omnichannel Process Automatization.
Izba Gospodarki Elektronicznej reprezentuje i wspiera interesy firm związanych z rynkiem gospodarki elektronicznej w Polsce, ze szczególnym uwzględnieniem firm zrzeszonych w e-Izbie. Misją e-Izby jest rozwój polskiej branży gospodarki cyfrowej poprzez współpracę, wymianę know-how, działania legislacyjne oraz silną i efektywną reprezentację wspólnych interesów w dialogu z instytucjami polskiej administracji rządowej, Unii Europejskiej oraz organizacjami pozarządowymi w kraju i na świecie.
Źródło: ISBnews