MOL sfinalizował ogłoszoną w styczniu br. umowę z PKN Orlen dotyczącą m.in. przejęcia ponad 410 stacji paliw działających w Polsce pod marką Lotos, podał MOL. Spółka zamierza niezwłocznie przystąpić do wprowadzenia na polski rynek marki MOL, wraz z szeroką ofertą detaliczną, obejmującą punkty gastronomiczne Fresh Corner, działające na stacjach sieci.
„MOL Group ogłosiła dziś rozwój swojej sieci w Polsce, dzięki finalizacji ogłoszonej w styczniu br. transakcji z PKN Orlen i Grupą Lotos, w wyniku których przejęła ponad 410 stacji działających pod marką Lotos. Umowy są wynikiem decyzji Komisji Europejskiej, która w lipcu 2020 r. udzieliła warunkowej zgody na przejęcie Grupy Lotos przez PKN Orlen, uzależniając ją od realizacji środków zaradczych, gwarantujących utrzymanie odpowiedniego poziomu konkurencyjności na polskim rynku. Środki te obejmowały m.in. sprzedaż niektórych aktywów przez PKN Orlen, a MOL, w styczniu br. został wybrany, jako odpowiedni kupiec dla sieci ponad 410 stacji należących do Lotos Paliwa” – czytamy w komunikacie.
W ramach zawartych umów, MOL sprzedał na rzecz PKN Orlen 143 stacje paliw na Węgrzech oraz 39 stacji na Słowacji, dzięki czemu Orlen rozpocznie działalność w tych krajach.
„Niezwłocznie rozpocznie się proces wprowadzania marki MOL na polski rynek. Ambicją MOL Group jest ukończenie rebrandingu sieci możliwie najszybciej. Działające na południu kraju stacje Slovnaft Polska również będą działać pod marką MOL, dzięki czemu polska sieć grupy zbliży się do 500 stacji. MOL Group planuje w krótkim czasie zaprezentować polskim klientom swoje produkty oraz usługi, konsekwentnie rozwijając ofertę swoich stacji. Na stacjach MOL pojawią się także paliwa segmentu premium, powstałe na bazie produktów pochodzących z polskich rafinerii, z wykorzystaniem unikalnych dodatków opracowanych przez MOL” – czytamy dalej.
W planie jest również debiut na polskim rynku konceptu gastronomicznego Fresh Corner, serwującego pyszne dania i znakomitą kawę. Na wielu rynkach regionu MOL Group był jedną z pierwszych sieci wprowadzających tak szeroką ofertę gastronomiczną, uwzględniającą nabiał, ciasta, czy świeżo wypiekane pieczywo. Podstawę oferty nowego konceptu od początku stanowiły najwyższej jakości kawa oraz hot-dogi. MOL jest przekonany, że również polscy konsumenci docenią ofertę Fresh Corner, podano także w informacji.
Węgierski koncern MOL prowadzi działalność w zakresie wydobycia i przerobu ropy naftowej (aktywa produkcyjne ma w 8 krajach, posiada też 4 rafinerie i 2 jednostki petrochemiczne). Od 2004 r. jest notowany na warszawskiej giełdzie.
Źródło: ISBnews