Nazwa planuje w tym roku wdrożenie m.in. chmury publicznej i prywatnej, usług SaaS, Serverless czy Content Delivery Network (CDN), których łączny budżet szacuje na ponad 12 mln zł, podała spółka.
„Jako podstawowy cel spółka wyznaczyła sobie wprowadzenie w 2021 roku usług public cloud i private cloud. Na bazie tej technologii firmy będą mogły tworzyć dowolne instalacje i przenosić swoją infrastrukturę z dotychczasowych serwerów, utrzymywanych często w złych warunkach w lokalnych serwerowniach biurowych, do chmury spełniającej normę ISO 27001. Prace w zakresie wdrożenia chmury już trwają, a planowany termin udostępnienia usług to trzeci kwartał bieżącego roku” – czytamy w komunikacie.
Na bazie wysokodostępnej chmury wprowadzona zostanie również usługa Kubernetes, pozwalająca na zarządzanie, automatyzację i skalowanie aplikacji kontenerowych. Lokalizacja zarówno usług public cloud, private cloud, jak i Kubernetes będzie posiadała co najmniej 2 strefy dostępności, pomiędzy którymi będą zestawione połączenia sieciowe za pomocą ciemnych włókien, podano także.
Jak podaje także spółka, usługi Software as a Service (SaaS) oraz Serverless pojawią się w jej ofercie w drugiej połowie roku, a ich celem będzie ułatwienie wdrażania funkcjonalności za pomocą rozwiązań gotowych natychmiast do użycia.
„Lista wdrożeń w nazwa.pl na 2021 rok jest tak długa, że głównym naszym problemem będzie częstotliwość komunikacji o nowych wdrożeniach. Nie chcemy zanudzać użytkowników zbyt częstą komunikacją o nowościach, jednak w większości są to nowatorskie rozwiązania na rynku, które na to zasługują. W tym roku oprócz głównych wdrożeń, które wymieniono powyżej, warto wspomnieć jeszcze o nowych funkcjonalnościach: WHOIS Privacy dla domen, autoryzacji 2FA do poczty i CloudHosting Panel czy też dynamicznej kompresji obrazów i ich konwersji do formatu webp przy wysyłaniu z hostingu” – powiedział prezes Krzysztof Cebrat cytowany w komunikacie.
Nazwa to największy w Polsce rejestrator domen i dostawca usług hostingowych. Firma jest także liderem w tworzeniu innowacyjnych rozwiązań technologicznych, które przyspieszają i ułatwiają przedsiębiorcom rozwijanie profesjonalnego biznesu w Internecie. Od 1997 r. z usług firmy skorzystało ponad 1 000 000 klientów, rejestrując ponad 4 000 000 domen i uruchamiając ponad 500 000 usług hostingowych.
Źródło: ISBnews