Orange Polska obniży całkowite zużycie energii przynajmniej o kolejne 25 GWh, czyli dodatkowe 2% (dla energii biurowej redukcje sięgną natomiast aż 8%) w 2022 roku w porównaniu do ubiegłego, podał operator.
„Od 2015 roku dzięki prowadzonemu w sieciach Orange Polska Programowi Optymalizacji Energii, firma zaoszczędziła ponad 700 GWh prądu – tyle, ile w ciągu roku zużywa blisko 300 tys. przeciętnych polskich gospodarstw domowych. Od 2015 do 2021 roku operator zredukował całkowite roczne zużycie energii o 16%, pomimo ponad trzykrotnego wzrostu transmisji danych w sieciach. W 2022 roku w porównaniu do ubiegłego, Orange Polska zetnie całkowite zużycie przynajmniej o kolejne 25 GWh, czyli dodatkowe 2% (dla energii biurowej redukcje sięgną natomiast aż 8%)” – czytamy w komunikacie.
„Od przeszło siedmiu lat intensywnie optymalizujemy nasze zużycie energii. Przyspieszamy też transformację źródeł jej pochodzenia, abyśmy nasze potrzeby energetyczne mogli zaspokajać jak najefektywniej i z poszanowaniem klimatu. Względem 2015 roku ograniczyliśmy nasze całkowite zużycie energii już o ok. 16% a emisje własne gazów cieplarnianych o ok. jedną trzecią – i intensyfikujemy działania, zwłaszcza w obliczu kryzysu energetycznego. Zaczynamy od siebie, ale chcemy też wspierać naszych klientów w świadomym i efektywnym korzystaniu z urządzeń i usług, które im dostarczamy. Tak, aby nie generowały niepotrzebnych kosztów związanych z energią. To często drobne gesty, które pozwolą oszczędzić i środowisko, i pieniądze” – powiedział prezes Orange Polska Julien Ducarroz, cytowany w komunikacie.
Orange Polska kontynuuje też zmniejszanie zużycia paliw w pojazdach, budynkach i generatorach prądu. W 2020 rozpoczęła się transformacja struktury pochodzenia energii zużywanej przez Orange Polska. Dzięki kolejnym podpisywanym długoterminowym umowom zakupu energii z nowych źródeł odnawialnych (tzw. umowy PPA, Power Purchase Agreement) do 2025 co najmniej 60% energii zaspokajającej potrzeby Orange będzie pochodzić ze źródeł odnawialnych, co wpisuje się w strategię klimatyczną #OrangeGoesGreen:
– w 2025 co najmniej 65% redukcji emisji własnych CO 2 w porównaniu do 2015,
– do 2040 pełna neutralność klimatyczna netto dla wszystkich emisji (w tym w całości łańcucha wartości), wymieniono w informacji.
W obliczu kryzysu energetycznego Orange Polska intensyfikuje działania. Obok coraz bardziej dynamicznych prac w sieci, tego lata jako uzupełniające źródło energii ruszyły instalacje fotowoltaiczne na dachach dwóch z największych nieruchomości: warszawskiej centrali (Miasteczko Orange) oraz centrum przetwarzania danych w Łodzi (a kolejne projekty są w przygotowaniu). Firma ograniczyła w biurach funkcjonowanie klimatyzacji w lecie (min. 23 stopnie) oraz ogrzewania w zimie (max. 20 stopni). Redukuje też intensywność oświetlenia oraz funkcjonowanie ekranów komunikacyjnych w biurach i salonach. Do planowania dalszych oszczędności energii Orange angażuje pracowników, zapraszając do zgłaszania pomysłów i wdrażając te najefektywniejsze, zaznaczono także.
„Orange Polska aktywnie włącza się też w zarządzanie dostępnością mocy w Polsce. Żeby ograniczyć ryzyko blackoutu, 23 września w ramach naszego udziału w tzw. mechanizmie DSR (Demand Side Response) Polskich Sieci Energetycznych na dwie kluczowe godziny ograniczyliśmy o 2 MW moc pobieraną z sieci przez Orange. Jedno z naszych centrów danych przeszło wtedy na zasilanie rezerwowe – bez szkody dla klientów udało się dzięki temu wspomóc odciążenie krajowego systemu energetycznego” – podsumowano w informacji.
Orange Polska to dostawca usług telekomunikacyjnych w Polsce. Orange dostarcza m.in. usługi telefonii komórkowej, stacjonarnej, dostępu do internetu, TV oraz usługi transmisji głosu przez internet (VoIP). Spółka jest notowana na GPW od 1998 r.
Źródło: ISBnews