Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH) spodziewa się, że wzrost zarówno liczby, jak i wartości bezpośrednich inwestycji zagranicznych (BIZ) w Polsce, obsługiwanych przez Agencją, może w tym roku sięgnąć 10%, poinformował ISBnews.TV prezes PAIH Krzysztof Drynda.
„W tej chwili obsługujemy prawie 200 projektów inwestycyjnych. Gdyby one wszystkie się zrealizowały w Polsce, powstałoby ponad 43 tys. nowych miejsc pracy. Z całą pewnością mogę dziś powiedzieć, że 2021 rok dla PAIH będzie rokiem rekordowym i to zarówno pod względem liczby zrealizowanych inwestycji w Polsce, jak i zainwestowanego wolumenu” – powiedział Drynda rozmowie z ISBnews.TV podczas Expo 2020 w Dubaju.
PAIH odpowiada za koordynację udziału Polski w Expo. Agencja ISBnews jest patronem medialnym udziału Polski w Wystawie.
„Myślę, że te wzrosty będą nawet 10-procentowe, dlatego że w ostatnim czasie obserwujemy bardzo duży boom inwestycji związanych z elektromobilnością, a to są inwestycje bardzo mocno kosztochłonne, ale także energochłonne. A więc jest to cały ekosystem, który budujemy” – wskazał szef Agencji.
„Mamy nadzieję, że Expo pokaże Polskę jako kraj, w którym warto inwestować. Według ostatniego raportu fdi, jesteśmy trzecim najbardziej atrakcyjnym krajem do inwestowania na świecie, zaraz po Stanach Zjednoczonych i Hiszpanii” – podsumował Drynda.
W całym 2020 r. PAIH zanotowała pomyślne zakończenie projektów z zakresu bezpośrednich inwestycji zagranicznych (BIZ) o wartości ponad 2,7 mld euro. W ub.r. Agencja obsłużyła blisko 200 inwestycji zagranicznych. Łączna wartość wspieranych projektów do końca roku przekroczyła 8,5 mld euro (wzrost o prawie 10% r/r).
Dziś nastąpiła ceremonia otwarcia Pawilonu Polski podczas Wystawy Światowej Expo 2020 w Dubaju. W ciągu 6 miesięcy trwania wystawy odbędzie się 1 000 zorganizowanych przez Polskę wydarzeń, a z oferty programu gospodarczego skorzysta ok. 2 500 polskich firm. Hasłem przewodnim Pawilonu Polski jest „Poland. Creativity inspired by nature – Polska. Kreatywność inspirowana naturą”. Kluczowym celem obecności Polski jest promocja gospodarki, rodzimego biznesu, prezentacja walorów turystycznych oraz elementów kultury i sztuki.
Źródło: ISBnews