Polscy przedsiębiorcy podpisali z pomocą Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu (PAIH) 333 kontrakty eksportowe o wartości ponad 113 mln zł w I półroczu 2023 r., podała Agencja. Największe umowy zrealizowane zostały z firmami reprezentującymi branżę spożywczą, maszynową, jachtową, budowlaną oraz przemysłu ciężkiego.
Porównując pierwsze półrocze 2022 roku z 2023, Agencja podkreśliła, że notuje znaczne wzrosty. Liczba podpisanych kontraktów eksportowych wzrosła o 70%, do Agencji skierowano także o 28% więcej zapytań. Większe grono osób chciało również uczestniczyć w misjach gospodarczych organizowanych przez PAIH (wzrost o 73%). Dzięki wysiłkom ekspertów Agencji najbardziej wzrosła jednak liczba spotkań B2B między polskimi a zagranicznym przedsiębiorcami. W porównaniu do zeszłego roku udało się ich zorganizować o ponad 230% więcej, wymieniono w komunikacie.
„W pierwszym półroczu 2023 roku eksperci Departamentu Eksportu PAIH intensywnie działali na rzecz wsparcia aktywności eksportowej i inwestycyjnej polskich przedsiębiorców zarówno w formie wirtualnej, jak i stacjonarnej. Oferta była dostosowywana do potrzeb polskiego biznesu. Przedsiębiorcom dostarczaliśmy najaktualniejszych informacji o rynkach zagranicznych oraz organizowaliśmy liczne wydarzenia o charakterze informacyjno-promocyjnym. Patrząc na wyniki za ostatnie pół roku, widzimy, że nasze wysiłki nie poszły na marne” – powiedział prezes PAIH Paweł Kurtasz, cytowany w materiale.
W tym roku pracownicy PAIH odpowiedzialni za wsparcie eksportu obsłużyli niemal 5 000 klientów polskich oraz ponad 1 400 klientów zagranicznych realizując na ich rzecz przeszło 16 000 usług wsparcia, podano także.
Eksperci Agencji pomagali zainteresowanym przedsiębiorcom weryfikować partnerów biznesowych oraz przezwyciężać bariery językowe, doradzali w całym procesie internacjonalizacji działalności i edukowali w zakresie kodów kulturowych oraz tworzyli analizy potencjału eksportowego. Oprócz wymienionych już usług wsparcia, dla firm zainteresowanych internacjonalizacją działalności, organizowane były również liczne rozmowy B2B. Dzięki PAIH w pierwszym półroczu br. odbyło się przeszło 2 600 spotkań reprezentantów polskich firm z potencjalnymi kontrahentami zagranicznymi, zakończono w informacji.
PAIH jest instytucją doradczą wchodzącą w skład Grupy Polskiego Funduszu Rozwoju (PFR), to pierwszy punkt kontaktu dla eksporterów i inwestorów. Wspiera również napływ bezpośrednich inwestycji zagranicznych (BIZ) do Polski oraz realizację polskich inwestycji w kraju. Działa zarówno w Polsce, jak i poprzez zagraniczne biura handlowe (ZBH).
Źródło: ISBnews