Pesa zawarła z Kolejami Mazowieckimi umowę na dostawę 16 elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT) za 458,5 mln zł, podał producent.
„Park taborowy Kolei Mazowieckich powiększy się o 16 dwuczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych. Będą to EZT-y typu 61WE model REGIO 160. Wartość zamówienia to ponad 458,5 mln zł. Samorząd województwa mazowieckiego ubiega się o środki w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększenia Odporności (KPO)” – czytamy w komunikacie.
Nowe składy pojawią się na tzw. liniach radomskich: Radom-Drzewica, Radom-Dęblin, Radom-Skarżysko-Kamienna, Radom-Warka-Warszawa, a także na planowanym do realizacji w ramach Programu Kolej Plus połączeniu Dobieszyn-Kozienice. Pojazdy będą mogły w przyszłości obsługiwać też połączenia: Warszawa-Małkinia-Ostrów Mazowiecka, Siedlce-Sokołów Podlaski, Siedlce-Łuków, wymieniono.
Pojazdy trafią do Kolei Mazowieckich najpóźniej w 2026 r., podano także.
W zeszłym roku, pierwszym po zniesieniu obostrzeń pandemicznych, z usług przewozowych Kolei Mazowieckich skorzystało ponad 59 mln pasażerów, czyli o 12 mln więcej niż w 2021 r.
Pesa Bydgoszcz to polski producent pojazdów szynowych, zajmuje się także modernizacjami, naprawami i przeglądami taboru.
Źródło: ISBnews