PKO Bank Polski chce znacząco zwiększyć cyfrową dojrzałość w 2024 r., poinformował ISBtech wiceprezes Artur Kurcweil. Zapowiedział też, że bank będzie stawiać na rozwój hiperpersonalizacji w obszarze oferty dla klientów detalicznych.
„W 2024 r. chcemy kontynuować rozwój w oparciu o nowoczesne technologie, by dostarczać wartość naszym klientom i budować cyfrową kulturę organizacyjną. Umożliwi nam to odpowiednie zastosowanie sztucznej inteligencji, w tym Generative AI, machine learning dla zaawansowanych modeli zarządzania ryzykiem czy blockchain. Będziemy także wykorzystywać low code/no code we wszystkich miejscach organizacji, gdzie możemy demokratyzować dostęp do robotyzacji i automatyzacji” – powiedział Kurcweil, cytowany w komentarzu przesłanym ISBtech.
Dodał, że priorytetem będzie efektywne wykorzystanie danych w modelu data mesh, by jeszcze lepiej kapitalizować na danych 10 mln klientów banku gromadzonych przez lata w ramach wszystkich spółek Grupy PKO Bank Polski.
„W ten sposób chcemy zwiększać efektywność biznesową. Wdrażanie innowacji w banku ułatwi nam także współdziałanie w ramach laboratorium innowacji Let’s Fintech i działań Venture Capital” – podkreślił wiceprezes.
Głównym celem PKO BP w nowym roku będzie rozwój hiperpersonalizacji w obszarze oferty dla klientów detalicznych, zapowiedział także Kurcweil.
„Naszym głównym celem w nowym roku będzie rozwój hiperpersonalizacji w obszarze oferty dla klientów detalicznych, również w ramach naszych najnowszych, perspektywicznych na lata i szeroko zakresowych projektów takich jak np. hipoteka cyfrowa. Docelowo chcemy dostarczać klientom innowacyjne i spersonalizowane produkty oraz usługi w czasie rzeczywistym” – wskazał wiceprezes.
O efektywności tych działań będzie decydować m.in. jakość i dostępność danych, dlatego przyszłością jest dla banku koncepcja data mesh.
„Będziemy ją w najbliższej przyszłości rozwijać w ramach innowacyjnych projektów opartych o potencjał wykorzystania chmur obliczeniowych od globalnym partnerów, jak również naszego rodzimego operatora czyli OCHK. Dążymy do tego, aby dane wewnątrz banku były traktowane i udostępniane jako usługa dla wszystkich spółek Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego” – powiedział wiceprezes.
Podtrzymał też plany PKO BP dotyczące rozwijania IKO w kierunku superaplikacji w 2024 r.
„Rok 2024 będzie także czasem rozwoju aplikacji mobilnej IKO w kierunku super aplikacji. Będziemy ją rozbudowywać i dodawać nowe funkcje oraz kolejne usługi dodatkowe, co będzie możliwe dzięki innowacyjnej Platformie usług dodatkowych PKO” – zapowiedział Kurcweil.
Obszar zarządzania danymi to także fundament zastosowania praktycznego potencjału sztucznej inteligencji w wielu wymiarach.
„W nowym roku chcemy kontynuować projekty, które umożliwiają tworzenie podwalin do szerszego wykorzystania Generative AI. Ważne będzie znalezienie balansu pomiędzy łatwością wdrożenia, ryzykiem, aspektami prawnymi i etycznymi a korzyściami biznesowymi. Ważnym celem pozostaje dla nas poszerzanie zastosowania machine learning i AI, zwłaszcza w obszarze ryzyka i w biznesie, gdzie już przynosi spektakularne rezultaty, których nie moglibyśmy osiągnąć bez wykorzystania AI/ML” – dodał wiceprezes.
PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego. Akcje banku od listopada 2004 r. notowane są na GPW; wchodzi w skład indeksu WIG20. Aktywa razem banku wyniosły 431,45 mld zł na koniec 2022 r.
Źródło: ISBnews