Listopadowe promocje Black Week rozpoczęły się dwucyfrową dynamiką wzrostów, a wzrost GMV – czyli całkowitej wartości brutto towarów sprzedanych na Allegro – może być w górnej granicy przedziału w IV kw. br., wynika ze słów CFO Allegro Jonathana Easticka.
Allegro podało dziś, że planuje wzrost GMV z działalności w Polsce na poziomie 9-11% r/r, jednak z działalności międzynarodowej spadnie w czwartym kwartale o 10-14% r/r i w efekcie, wzrost skonsolidowanej GMV grupy oczekiwany jest w zakresie 7-9% r/r w IV kw.
„Black Week w Polsce miał dwucyfrowy start i jesteśmy zadowoleni. Kolejny czas to nadchodzący sezon świąteczny i jeśli chodzi o polskie wyniki, to spodziewamy się bardzo solidnych wyników, ale musimy poczekać, aby zobaczyć, jak polscy konsumenci będą się zachowywali podczas sezonu świątecznego” – powiedział Jon Eastick podczas telekonferencji z inwestorami.
„Black Week rozpoczął się dwucyfrowym wzrostem GMV, a mamy dwa tygodnie Black Week oraz parę tygodni sezonu świątecznego, ponadto makroekonomia się poprawia. Opierając się na Black Week, będziemy w górnej granicy tego przedziału. […] Powoli poprawia się chęć do zakupów i nastroje konsumentów, którzy zaczynają więcej wydawać” – dodał.
Prezes Allegro Roy Perticucci zasugerował zaś, że w przyszłym roku GMV grupy „pozostanie relatywnie stabilne”.
Spółka podała też dziś, że przewidywana wartość GMV działalności międzynarodowej spadnie w czwartym kwartale o 10-14% r/r, przychody o 33-38% r/r, a skorygowana strata EBITDA wyniesie 160-180 mln zł. Wydatki inwestycyjne szacowane są na 90-100 mln zł w Polsce i 20-30 mln zł za granicą. W efekcie, wzrost GMV skonsolidowanej grupy oczekiwany jest w zakresie 7-9% r/r w czwartym kwartale, a zmiana przychodów w przedziale od -2% do +2% r/r. Skorygowany wskaźnik EBITDA powinien być o 0-6% wyższy r/r, zaś skonsolidowany capex spodziewany jest na poziomie 110-130 mln zł.
Spółka podała także dziś, że skorygowana EBITDA Grupy Allegro wyniosła 677 mln zł w III kw. 2023 r. (wzrost o 26% r/r), przy czym dla działalności w Polsce 778 mln zł (wzrost o 32,4% r/r). GMV, czyli całkowita wartość brutto towarów sprzedanych na Allegro, wyniosła w tym okresie 14 066,8 mln zł (wzrost o 9% r/r), zaś w Polsce 13 270,9 mln zł (+10,5% r/r). W I-III kw. 2022 r. spółka miała 517,7 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 2 096,4 mln zł straty rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 7 150,6 mln zł w porównaniu z 5 922,1 mln zł rok wcześniej.
Wcześniej Allegro podawało, że ponad 3/4 polskich konsumentów (77%) przyznaje, że celowo wstrzymuje się z zakupem pewnych produktów, czekając na listopadowe promocje i festiwale zakupowe Black Week. Konsumenci deklarują, że w tym roku szczególną uwagę poświęcą poszukiwaniu promocji cenowych w kategorii odzieży, obuwia i dodatków (48%) oraz elektroniki (45%).
Allegro jest platformą handlową numer 1 w Polsce. Sprzedaż realizowana jest głównie przez firmy za pośrednictwem platformy e-commerce typu marketplace Allegro.pl. Od października 2016 r. Allegro należy do funduszy Cinven, Permira i Mid Europa. Spółka zadebiutowała na GPW w październiku 2020 r. Wchodzi w skład indeksu WIG20.
Źródło: ISBnews