Poczta Polska wraz z Grupą Eurocash oraz partnerem technologicznym Pointpack rozszerzyła współpracę w zakresie obsługi paczek, podała Poczta. Od lutego br. klienci Poczty Polskiej zyskali możliwość wysłania paczek w wybranych sklepach sieci związanych z Grupą Eurocash.
Rozwój współpracy z kluczowymi partnerami sektora e-commerce to jedno z głównych działań podejmowanych przez Pocztę Polską w celu wzrostu udziału spółki w perspektywicznym rynku przesyłek paczkowych i kurierskich, podano.
„Intensywnie pracujemy zarówno nad rozszerzaniem sieci punktów odbioru przesyłek kurierskich, jak i rozwijaniem nowych funkcjonalności. Dzięki naszym staraniom i owocnej współpracy z partnerami możemy zaoferować klientom coraz większy wybór dogodnych lokalizacji sieci Pocztex Punkt, a także nowe usługi. Klienci zyskują właśnie długo wyczekiwaną możliwość wysyłania przesyłek kurierskich w sieci naszych punktów Pocztex Punkt. To ważna zmiana, która umożliwi szybkie nadanie paczki, blisko pracy, domu czy na trasie codziennych podróży” – powiedział prezes Poczty Polskiej Krzysztof Falkowski, cytowany w komunikacie.
Rosnące zainteresowanie klientów indywidualnych zarówno sprzedażą, jak i zakupami online, znalazło odbicie w propozycji rozszerzenia dotychczasowej współpracy Poczty Polskiej z Grupą Eurocash. Celem partnerów jest zaoferowanie możliwie jak najszerszego wachlarza usług, z których może skorzystać klient sklepu. Obok dotychczasowej możliwości odbioru paczek w wybranych sklepach sieci związanych z Grupą Eurocash (ABC, Lewiatan, Groszek, Arhelan, Delikatesy Centrum) konsumenci zyskali także możliwość wysyłki paczek kurierskich.
„Rozszerzenie współpracy z Pocztą Polską i Grupą Eurocash o usługę wysyłki przesyłek kurierskich związane jest przede wszystkim z rosnącym zapotrzebowaniem wśród klientów, które obserwujemy już od dawna. Poprzez nowe wdrożenia z dotychczasowymi partnerami udowadniamy, że rynek kurierów, przesyłek ekspresowych i paczek (KEP) w Polsce nieustannie się rozwija. Wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom konsumentów, integrując naszych partnerów w całej Polsce” – dodała kierownik ds. marketingu&PR Pointpack Paulina Żmijowska.
Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją żywności i innych produktów szybkozbywalnych (FMCG). Współpracuje z ponad 90 tys. klientów, z których 70 tys. stanowią niezależni przedsiębiorcy prowadzący lokalne sklepy detaliczne w całej Polsce. Grupa Eurocash to również organizator sieci franczyzowych, agencyjnych i partnerskich, takich jak: ABC, Groszek, Lewiatan, Euro Sklep, Gama, Duży Ben. Firma, w oparciu o placówki franczyzowe i własne, rozwija Delikatesy Centrum – największą sieć supermarketów w Polsce. Spółka jest notowana na GPW od 2005 r.
Sieć logistyczna Poczty Polskiej obejmuje 14 sortowni regionalnych oraz 13 sortowni lokalnych, które w połączeniu z siecią 7 600 placówek pocztowych stanowią zaplecze infrastrukturalne dla rozwoju logistyki. Doręczaniem przesyłek zajmuje się ok. 25 tys. listonoszy i kurierów.
Pointpack oferuje rozwiązania IT i usługi serwisowe dla branży handlowej oraz kurierskiej w obszarze infrastruktury pierwszej i ostatniej mili logistyki miejskie. Dostarcza firmom kurierskim dostęp do dużej liczby punktów nadawczo-odbiorczych poprzez integrację z sieciami handlowymi, wykorzystującymi systemy kasowe, kasy fiskalne oraz terminale płatnicze. Spółka integruje też producentów urządzeń nadawczo-odbiorczych. Od 2018 r. jest notowana na rynku NewConnect.
Źródło: ISBnews