Inwestycje.pl
  • Giełda
  • Gospodarka
  • Biznes
  • Wideo
  • Konferencje
  • Waluty
  • Gaming
  • Nieruchomości
  • Więcej
    • PRAWO
    • STARTUPY
    • CROWDFUNDING
    • FINANSE OSOBISTE
    • KONFLIKT W UKRAINIE
    • COVID RAPORT
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Inwestycje.pl
  • Giełda
  • Gospodarka
  • Biznes
  • Wideo
  • Konferencje
  • Waluty
  • Gaming
  • Nieruchomości
  • Więcej
    • PRAWO
    • STARTUPY
    • CROWDFUNDING
    • FINANSE OSOBISTE
    • KONFLIKT W UKRAINIE
    • COVID RAPORT
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Inwestycje.pl
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Strona Główna Biznes

Ponad 52% firm e-commerce mierzy się z problemami kadrowymi

Dodane przez Bartłomiej Supernak
20 marca 2023
w dziale Biznes
0
ecommerce
0
SHARES
Share on FacebookShare on Twitter

Ponad 52% firm z sektora e-commerce mierzy się z problemami braków kadrowych, bo rynek jest bardzo konkurencyjny, a ryzykiem rosnącej inflacji niepokoi się 83% firm. Ze względu na wyzwania rynkowe, 86% ekspertów e-commerce podejmuje się różnych inwestycji, wynika z analizy spółki Spyrosoft eCommerce.

Według Spyrosoft, po latach boomu polski e-commerce złapał zadyszkę i rośnie wolniej. Sektor cierpi przede wszystkim z powodu braków kadrowych i wysokiej inflacji, a w wyzwaniem dla branży jest technologia i automatyzacja, koszty utrzymania biznesu, logistyka oraz rentowność.

„Po pandemicznym boomie w handlu internetowym, ostatnie miesiące były dla branży dużym wyzwaniem. Wysoka inflacja i rosnące stopy procentowe sprawiły, że Polacy znacząco ograniczali konsumpcję. Kupujemy obecnie rzadziej i drożej, m.in. ze względu na wyższe koszty dostawy. Część problemów sektora wynika oczywiście z obecnej sytuacji makroekonomicznej, mam tu na myśli koszty utrzymania biznesu, logistyki i problemy z rentownością. Jednak co ciekawe, firmy wskazują także na wyzwania z zupełnie innych obszarów związanych z technologią czy automatyzacją” – powiedział prezes Spyrosoft eCommerce Cezary Kożon, cytowany w komunikacie.

„Jako spółka oferująca technologię i rozwiązania dla e-commerce stwierdziliśmy, że należy przyjrzeć się bliżej tym bolączkom i dowiedzieć się jak firmy sobie z nimi radzą. Tak narodził się pomysł opracowania e-booka. Rozmawialiśmy z 23 zarządzającymi i ekspertami obszaru e-commerce z dużych i małych firm polskich oraz zagranicznych z różnych sektorów. Mamy poczucie, że udało nam się zbudować szeroki przegląd branży i jej kondycji” – dodał.

Z analizy Spyrosoft eCommerce wynika, że z problemami braków kadrowych mierzy się ponad 52% firm działających w sektorze e-commerce. Rynek ten jest bardzo konkurencyjny, przez co trudno znaleźć i zatrudnić właściwe osoby. Problematyczne jest również utrzymanie już utworzonych zespołów. Firmy podkreślają, że brakuje specjalistów o szerokich kompetencjach w zakresie e-commerce, którzy nie będą skupieni tylko na pojedynczych tematach jak SEM czy technologia, ale osób z kompetencjami 360 stopni.

Z danych portalu z ogłoszeniami RocketJobs.pl wynika zaś, że obecnie ponad 75% ogłoszeń dotyczy pracowników z większym doświadczeniem (mid i regular). Na drugim miejscu poszukiwani są juniorzy i stażyści (10%). Średnia liczba CV składanych na jedno ogłoszenie w kategorii e-commerce wynosi zaledwie 14 aplikacji. Pracodawcy są skłonni chętniej zaproponować potencjalnym kandydatom umowę o pracę (51% firm), a umowę B2B proponuje ponad 20% firm e-commerce. Widać też większą skłonność firm do wskazywania widełek płacowych. Na ujawnienie przedziału zarobków decyduje się 38% pracodawców z tego sektora.

Według Spyrosoft, na podium wyzwań polskiego e-commerce jest też rosnąca inflacja – 83% biznesów handlu internetowego bardzo niepokoi się tym ryzykiem dla rozwoju ich firmy. Wzrost cen usług kurierskich, kosztów magazynowania, droższego paliwa i energii elektrycznej w efekcie oznaczają dla podmiotów z branży e-commerce dużo wyższe koszty logistyki.

„Rosnące koszty logistyki to trudność i dla kupujących i dla sprzedających. A trzeba pamiętać, że są branże jak np. modowa, w której te koszty są dużo wyższe, z uwagi na wysoki poziom zwrotów oscylujący często nawet w granicach 50% transakcji. Klienci chcieliby mieć darmową dostawę i zwrot, ale dla wielu firm w Polsce koszty logistyki są teraz tak wysokie, że taka opcja może czynić biznes nierentownym” – powiedział Kożon.

Z analizy Spyrosoft wynika też, że 86% ekspertów e-commerce w odpowiedzi na wyzwania rynkowe podejmuje się różnych inwestycji. Inwestują przede wszystkim w rozwój narzędzi i automatyzacji (47%), łączenie doświadczeń online i offline (21%) oraz rozwój personalizacji i lojalizacji klienta (21%).

Spółka podała też, że mimo powszechnych niepewności na rynku i wielu wyzwań stojących przed e-commerce, sytuacja branży maluje się stosunkowo dobrze, a prognozowana wartość rynku e-commerce w Polsce w 2027 r. wyniesie 187 mld zł wobec 124 mld zł w 2018 r.

Spyrosoft eCommerce to spółka z Grupy Spyrosoft, oferująca oprogramowanie e-commerce firmom polskim i zagranicznym z branży handlu detalicznego, a także dystrybutorom i producentom działającym w obszarze B2C oraz B2B.

Spyrosoft to firma założona w 2016 roku we Wrocławiu, działająca w branży IT i zajmująca się wytwarzaniem oprogramowania. 17 marca 2022 r. spółka zadebiutowała na GPW, przenosząc się z rynku NewConnect.

Źródło: ISBnews

Poprzedni post

Heimstaden wprowadził do oferty 117 lokali w Krakowie w ramach pierwszej inwestycji PRS

Następny post

Pierwsza sesja spółki Ailleron w indeksie sWIG80

podpis

OSGE podpisało umowę z OPG ws. rozwoju kompetencji operatora elektrowni jądrowej

finanse

Tygodniowy przegląd informacji z sektora finansów i bankowości

Gaz-System

URE zatwierdził taryfy przesyłowe dla Gaz-Systemu z podwyżkami opłat w 2024

cyfry

Fitch nadał Cyfrowemu Polsatowi rating IDR na poziomie BB, z perspektywą stabilną

auto

Liczba rejestracji nowych aut o DMC do 3,5 t wzrosła o 7,08% r/r w maju

pkp intercity

PKP Intercity sprzedało poprzez zewnętrzne kanały ok. 3,5 mln biletów w rok

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze

WIG

Indeks WIG20 wzrósł o 3,69% na zamknięciu w piątek

podpis

OSGE podpisało umowę z OPG ws. rozwoju kompetencji operatora elektrowni jądrowej

przegląd TMT

Tygodniowy przegląd informacji ISBtech z sektora TMT

finanse

Tygodniowy przegląd informacji z sektora finansów i bankowości

biżuteria

Przychody Grupy VRG wzrosły o 2,2% r/r do 123,7 mln zł w maju

Gaz-System

URE zatwierdził taryfy przesyłowe dla Gaz-Systemu z podwyżkami opłat w 2024

Ghelamco

Ghelamco Invest ustanowiło program emisji obligacji o wartości do 250 mln zł

dekpol

Dekpol wyemituje obligacje o wartości do 40 mln zł w ramach II Programu Emisji Obligacji

Produkcja miedzi płatnej KGHM wzrosła o 7% r/r do 62 tys. ton w lutym

Wartość kredytów mieszkaniowych gospodarstw domowych spadła o 9,7% r/r do 451,97 mld zł w IV

cyfry

Fitch nadał Cyfrowemu Polsatowi rating IDR na poziomie BB, z perspektywą stabilną

Twitter LinkedIn Facebook Youtube LinkedIn


Inwestycje.pl
 to portal, w którym znajdziesz aktualne wiadomości z kraju, bieżące informacje ze spółek, komentarze, analizy i opinie.

ADRES:

INWESTYCJE.PL SP. Z O.O.
Ul. Łąkowa 3/5,
90-562 Łódź

NIP: 7252307078
REGON: 388224470
KRS: 0000885306

KONTAKT:

Ogólny: biuro@inwestycje.pl
Redakcja: redakcja@inwestycje.pl
Współpraca: reklama@inwestycje.pl

©2022 Inwestycje.pl Wszystkie prawa zastrzeżone.

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Giełda
  • Gospodarka
  • Biznes
  • Wideo
  • Konferencje
  • Waluty
  • Gaming
  • Nieruchomości
  • Więcej
    • PRAWO
    • STARTUPY
    • CROWDFUNDING
    • FINANSE OSOBISTE
    • KONFLIKT W UKRAINIE
    • COVID RAPORT

©2022 Inwestycje.pl Wszystkie prawa zastrzeżone.