Red Carpet Media Group (RCMG) kończy testy przesyłu kanałów Red Carpet i Red Top na amerykańskie i kanadyjskie platformy FAST, a także szykuje się do procesu koncesyjnego na multiplex MUX-8, poinformował ISBtech przewodniczący rady nadzorczej Leszek Kułak.
„Bardzo perspektywiczną linią biznesową jest obecność programów RCMG na rynkach północnoamerykańskich. Obecnie kończymy testy przesyłu naszych kanałów Red Carpet i Red Top na amerykańskie i kanadyjskie platformy FAST” – powiedział Kułak w rozmowie z ISBtech.
Ponadto spółka przygotowuje się do udziału w procesie koncesyjnym na nadawanie naziemne na multipleksie MUX-8.
„Uważamy, że prace związane z tym wyzwaniem bardzo dobrze przysłużą się naszemu modelowi biznesowemu jako takiemu, poprzez zwiększenie zasięgu, czy nowy kanał” – stwierdził szef rady.
RCMG zwiększyło w 2022 roku przychody o 34% r/r do 9,1 mln zł, a zysk netto o 9% r/r do 3,4 mln zł. Przychody z reklam stanowiły 40% sprzedaży, abonament 15%, a per-pay-view 29%.
Spółka w ostatnim kwartale 2022 r. przeprowadziła kilka istotnych działań zmierzających do zwiększenia atrakcyjności oferty sprzedażowej. Wprowadzono modyfikacje w kanałach linearnych Red Carpet TV i Red Top TV, dzięki czemu możliwe jest wyświetlanie na odbiornikach podłączonych do Internetu reklam dedykowanych danemu odbiorcy.
„To istotna zmiana mająca być odpowiedzią na reklamy targetowane w Internecie. Szacunki dla całej branży mówią o potencjalnym wzroście przychodów z reklamy o 15-20%. Po drugie, spółka uruchomiła komercyjne aplikacje iOS oraz Android do Platformy VOD RedGO” – dodał Kułak.
Podstawowym przedmiotem działalności Red Carpet Media Group jest rozpowszechnianie w sieciach telekomunikacyjnych programu telewizyjnego pod nazwą Red Carpet TV (o tematyce lifestyle/film/showbiznes). Spółka uruchomiła pod koniec I półrocza 2022 swój kluczowy projekt – platformę VOD RedGO. Platforma ma stanowić uzupełnienie oferty Grupy Red Carpet dla swojej widowni i bazować na synergiach wynikających z posiadanych kompetencji grupy.
Źródło: ISBnews