Sfinks Polska „intensywnie” pracuje nad zasadami licencjonowana hoteli i restauracji hotelowych marką Sphinx, poinformował wiceprezes Mateusz Cacek.
„Po sukcesie sprzedażowym pierwszego Hotelu Sphinx w Żabiej Woli koło Warszawy intensywnie pracujemy nad przygotowaniem programu licencyjnego dla hoteli, gdyż może się to stać dla nas niezwykle atrakcyjnym kierunkiem rozwoju i źródłem skokowego zwiększenia przychodów dla właścicieli obiektów hotelowych. Analogicznie, znaczące wzrosty przychodów, między 30% a 185%, notują restauracje działające pod szyldem Sphinx, które wcześniej były prowadzone przez niezależnych restauratorów” – powiedział Cacek, cytowany w komunikacie.
„Wejście do sieci, korzystanie z rozpoznawalnej marki i wspólnych działań marketingowym pozwala im na pozyskanie nowych klientów i nawet podwojenie liczby rachunków. Mamy już w naszej grupie takie restauracje. Co więcej, zamierzamy intensyfikować nasze działania w wielu regionach Polski, by pozyskać w ten sposób kolejne lokale dla naszej sieci, tym bardziej że takie przekształcenia przebiegają sprawnie, a restauracje mają krótki czas zwrotu z inwestycji” – dodał wiceprezes.
Sfinks zamierza też w dalszym ciągu rozwijać się poprzez uruchamianie nowych restauracji w modelu franczyzowym. Otworzył w tym roku restauracje Sphinx w Toruniu w dawnej prestiżowej lokalizacji na Starym Mieście oraz w Gliwicach, gdzie powrócił po kilkuletniej nieobecności, podano w komunikacie.
„Na zaawansowanym etapie przygotowań są trzy restauracje pod szyldem Sphinx, w tym restauracja w Poznaniu w Galerii Pestka, lokale miejskie w Jarocinie i Rzeszowie. W drugiej połowie roku otworzą się też dwie dodatkowe restauracje Sphinx w parkach handlowych – koło Warszawy (park Glinianka) i w Opolu (park Ozimska). W trakcie uzgodnień są kolejne lokalizacje dla marki SPHINX, w tym na Pomorzu i Dolnym Śląsku” – czytamy dalej.
Sfinks pracuje też nad dalszym wzmocnieniem The Burgers, który powstał w czasach pandemii. Koncept ten został wówczas wprowadzony jako marka wirtualna, a po sukcesie w kanale online Sfinks zaczął budować sieć lokali stacjonarnych pod tym szyldem.
„W ramach kolejnego kroku rozwoju operator rozszerza menu tej sieci o inne dania niż burgery, chce też otwierać lokale o większej powierzchni. Wzrostowi sprzedaży ma również służyć sygnowanie ich marką Sphinx. W najbliższych tygodniach mają ruszyć kolejne dwa lokale The Burgers by Sphinx: w Gorzowie Wielkopolskim w Centrum Handlowym Askana oraz w podpoznańskich Komornikach, w Centrum Handlowym Auchan. Sfinks planuje też rozwój konceptu SPHINX Coctail Bar. Po sukcesie lokalizacji w Jarocinie planowane jest uruchomienie kolejnego lokalu na Śląsku” – wymieniono w materiale.
„Spośród naszych nowych konceptów sprawdził się zarówno Sphinx Coctail Bar, jak i nasza pierwsza restauracja hotelowa. Duży potencjał ma także marka The Burgers by Sphinx. Przykłady te, podobnie jak przekształconych na markę Sphinx lokali, potwierdzają ogromną siłę sprzedażową marki naszego flagowego brandu, który zgodnie z założeniami strategii ma stanowić wzmocnienie dla różnych naszych konceptów jako marka parasolowa. W tym roku z pełną konsekwencją wdrażamy te założenia w rozwoju naszych sieci” – skomentował prezes Sylwester Cacek.
Obecnie spółka stoi przed „ważną decyzją” wyboru firmy logistycznej na kolejne lata, która byłaby w stanie podołać wyzwaniom związanym z realizacją strategii i rozwojem grupy w różnych obszarach, nie tylko rosnących sieci restauracji, ale także kanału delivery, dań gotowych i w niedalekiej przyszłości – także sieci hoteli, które mają nieco odmienne wymagania, dodał prezes.
Grupa Sfinks Polska zarządza 104 lokalami gastronomicznymi na terenie Polski, w tym siecią 69 restauracji Sphinx (segment casual dining), siecią 30 pubów Piwiarnia (segment gastro pubów), 2 restauracjami Chłopskie Jadło (segment casual dining) i Lepione&Pieczone by Chłopskie Jadło oraz 3 lokalami The Burgers, podano w materiale.
Pod względem wielkości sprzedaży oraz liczby restauracji Sphinx jest największą w Polsce siecią typu casual dining. Sfinks Polska jest jednocześnie trzecią pod względem przychodów firmą gastronomiczną w Polsce. Spółka jest notowana na GPW od 2006 r.
Źródło: ISBnews