Strategia TIM SA do 2026 r. uwzględnia możliwość wchodzenia na rynki zagraniczne, wynika ze słów członka zarządu, dyrektora handlowego Piotra Nosala.
„Polski rynek jest ciągle rozdrobniony i realizując nową strategię, myślę, że będziemy zwiększali istotnie udziały w tym rynku. Natomiast do wejścia na rynki zagraniczne trzeba się dobrze przygotować, nie jest to sprawa prosta. Trzeba dokonać wielu działań, popatrzeć na specyfikę rynku, a przede wszystkim przygotować systemy. Jesteśmy w dużej mierze oparci na technologii i ją musimy przygotować, by myśleć o ekspansjach zagranicznych. I to w ramach tej strategii będzie się działo. Rozwój infrastruktury pod nazwą TIM 2.0 uwzględnia wielojęzyczność i możliwość operowania na innych rynkach” – powiedział Nosal podczas konferencji prasowej.
TIM SA ogłosił dziś nową, długofalową strategię rozwoju, z celami finansowymi określonymi do roku 2026. W tym czasie zakłada osiągnięcie na poziomie jednostkowym ponad 3 mld zł przychodów oraz EBITDA przekraczającej 250 mln zł.
Nowa strategia TIM SA opiera się na dalszym rozwoju platformy e-commerce B2B ze szczególnym ukierunkowaniem na potrzeby i oczekiwania profesjonalistów z branży elektrotechnicznej.
„Zdobyliśmy pozycję lidera dystrybucji elektrotechniki w Polsce zarówno pod względem wysokości przychodów ze sprzedaży, jak i liczby obsługiwanych klientów. Nowa strategia to nasz przepis na to, by stać się dla klientów platformą e-commerce pierwszego wyboru nie tylko ze względu na najszerszą ofertę produktową i atrakcyjne warunki handlowe. Znamy naszych klientów od lat. W procesie tworzenia nowej strategii korzystaliśmy z ich opinii, a także głosów naszych dostawców i pracowników. W efekcie utwierdziliśmy się w przekonaniu, że najcenniejszym zasobem profesjonalistów jest czas” – powiedział prezes Krzysztof Folta.
Stąd nowa misja TIM-u: „Ułatwiać pracę profesjonalistom”. Sposobem na jej realizację jest maksymalizacja wygody korzystania z platformy e-commerce – w dowolnym miejscu i czasie, przy użyciu dowolnego urządzenia. A więc dostęp do TIM.PL ma być zawsze pod ręką, oczywiście z pewną i terminową dostawą oraz konkurencyjnymi warunkami zakupu, wyjaśnili przedstawiciele spółki.
W nowej strategii można odnaleźć deklarację: „W TIM łatwo zamawiasz, krótko czekasz i zawsze dostajesz wszystko, czego potrzebujesz: produkt, pomoc i wiedzę”.
„Mamy ambicję dostarczać nie tylko najszerszą w Polsce ofertą produktową. Chcemy być prawdziwym centrum elektrotechniki, w którym zajęci profesjonaliści znajdą wsparcie techniczne i znacznie więcej – społeczność skupioną wokół wiedzy z zakresu elektrotechniki. Chcemy, by TIM stał się swego rodzaju showroomem dla branżowych premier. Miejscem, w którym klienci znajdą unikalny, wartościowy i wyczerpujący kontent dotyczący produktów. Dzięki realizacji projektów skupionych pod nazwą TIM 2.0 oferta TIM.PL będzie jeszcze bardziej spersonalizowana. Równolegle pracujemy nad rozwojem portfolio usług dla klientów. Wszystko po to, by ułatwiać pracę profesjonalistom” – podkreślił Nosal.
Nowej strategii TIM-u towarzyszy odświeżona identyfikacja wizualna spółki wraz z hasłem „Dostarczamy elektrotechnikę profesjonalistom”.
TIM jest największym dystrybutorem materiałów elektrotechnicznych w Polsce. Spółka powstała w 1987 r. we Wrocławiu, od 1998 r. jest notowana na GPW. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 1 314,35 mln zł w 2021 r.
Źródło: ISBnews