Text kontynuuje działania, aby doprowadzić do jednoczesnego wzrostu ARPU i liczby klientów przede wszystkim produktu LiveChat i liczy, że pozytywna dynamika pozyskiwania nowych użytkowników pojawi się od jesieni, poinformował IR manager spółki Marcin Droba.
„Wciąż notujemy wyższy churn ze względu na sytuację makro i jej wpływ na firmy MSP, szczególnie w USA, a także w wyniku optymalizacji struktury cenników, jak i sposobu w jaki klienci wykorzystują produkty. Za to, dzięki tym działaniom, mamy bardzo wysoki wzrost ARPU do ponad 170 USD produktu LiveChat. Aby być w pełni zadowolonym, potrzebujemy jednoczesnego wzrostu ARPU i liczby klientów i pracujemy, aby do wzrostów liczby klientów powrócić” – powiedział Droba podczas wideokonferencji.
Dodał, że w ramach tych działań ważnym elementem jest ogłoszona przez spółkę mapa produktowa do końca września, która koncentruje się „na automatyzacji i coraz lepszej integracji produktów”.
„Dużo nowych rzeczy pojawi się do końca września i powinny pomóc w odzyskaniu wzrostu liczby klientów, mamy plany konwersji klientów, pracujemy nad nowymi kanałami ich pozyskiwania (np. integracja z Shopify). Ponadto nadal optymalizujemy biznes, wprowadzamy mechanizmy do intensywniejszego używania produktów przez klientów i zamykamy niewspierane plany. Ważny etap optymalizacji zamkniemy pod koniec września. Do gry o większe wzrosty możemy wrócić na jesieni” – stwierdził IR manager.
Wśród nowych produktów wskazał na OpenWidget, który ma już ponad 1 tys. użytkowników.
„Jest to darmowe narzędzie, które weszło na szybka ścieżkę pozyskiwania użytkowników. Zaczęły się także konwersje na LiveChat. Wierzymy, że ten produkt jeszcze przyspieszy i będzie wspierać akwizycje nowych klientów. Od 2 tygodni zarabiamy na AI w ramach pakietu funkcjonalności wprowadzonych na początku poprzedniego miesiąca. Ponadto API as a service – platforma deweloperska zakomunikowana jako produkt premium, który zaczynamy sprzedawać. W raporcie jest to część LiveChat, ale dla klientów to kolejny produkt. Liczymy, że zobaczymy jego szybki wzrost. Już mamy 50 tys. USD szacowanej monetyzacji w I kw. API as a service. Sądzimy, że jest to obszar, który może stanowić docelowo ważną część biznesu Text” – powiedział Droba.
Komentując kwestię oczekiwań wzrostu biznesu, IR manager spółki wskazał że pod względem miesięcznych powtarzalnych przychodów (MRR) „trudno sobie wyobrazić, że Text nie poprawi się w kolejnym kwartale”.
Text (dawniej LiveChat Software) jest jednym z największych na świecie dostawców oprogramowania typu „live chat dla biznesu”. Spółka zadebiutowała na warszawskiej giełdzie w 2014 r.
Źródło: ISBnews