Vercom spodziewa się, że przekroczenie poziomu 100 tys. płacących klientów to kwestia najbliższych miesięcy, poinformował prezes Krzysztof Szyszka. Spółka jest coraz bliżej tego, aby cel podwojenia EBITDA z 2022 roku „uczynić bardzo realnym”.
„Pozyskaliśmy 4,6 tys. nowych klientów w III kw. i łącznie mamy już ponad 91 tys. płacących klientów. Zbliżamy się do poziomu 100 tys.i myślę, że jego osiągnięcie jest w zasięgu najbliższych miesięcy” – powiedział Szyszka podczas wideokonferencji.
Dodał, że spółka liczy na zakończenie trendu osłabienia dolara (60% marż emitent generuje już w innej niż PLN walucie), co wpłynęłoby pozytywnie na raportowane przez Vercom dynamiki.
„Koncentrujemy się na naszych celach. Bardzo ambitny cel jaki sobie postawiliśmy w zakresie podwojenia EBITDA za 2022 rok (55 mln zł) coraz nam jest bliżej żeby go jednak uczynić bardzo realnym” – powiedział prezes.
Dyrektor finansowy Łukasz Szałaśnik wskazał, że wzrost kosztów sprzedaży w minionym kwartale wynikał z przygotowań do tradycyjnego sezonu sprzedażowego.
„Zwiększaliśmy nasze budżety marketingowe i IV kw. będzie kształtował się podobnie. Kontynuacja dynamicznego wzrostu w połączeniu z bardzo dobrą kontrolą kosztów pozwala korzystać z silnego efektu dźwigni co przekłada się na jeszcze wyższa dynamikę na poziomie EBITDA. Jeśli takie tempo utrzymamy – w co bardzo mocno wierzymy – biorąc pod uwagę bardzo pozytywne tendencje rynkowe oraz to że wkraczamy w najlepszy okres sprzedażowy, to myślę że będziemy w stanie dość komfortowo nasze cele na ten rok zrealizować i będziemy mogli podzielić z rynkiem bardzo dobrymi, rekordowymi wynikami” – stwierdził Szałaśnik.
Dodał, że wysoka dynamika zysku netto stwarza sporą przestrzeń do realizacji polityki dywidendowej i inicjatyw rozwojowych.
„Pomijając kwestie walutowe to korzystamy na malejących kosztach odsetkowych i z niższej, efektywnej stopy opodatkowania, dzięki chociażby ulgom podatkowym na prace badawczo-rozwojowe. Stąd dynamika zysku netto skorygowanego o FX powinna się w kolejnych kwartałach utrzymać na poziomie przewyższającym dynamikę na poziomie EBITDA. Obniżamy też dług netto/EBITDA do 0,4x aktualnie – jest to istotne w kontekście inicjatyw rozwojowych i akwizycji nad którymi pracujemy” – powiedział dyrektor finansowy.
Vercom tworzy globalne platformy komunikacyjne w chmurze (Communication Platform-as-a-Service – CPaaS), które umożliwiają firmom docieranie do klientów poprzez scentralizowaną platformę. Obecnie z usług Grupy Vercom korzystają takie podmioty, jak Allegro, OLX.pl, Answear.com, Rossmann, Żabka, mBank, IKEA. Spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW w 2021 r.; wchodzi w skład indeksu sWIG80.
Źródło: ISBnews