Niemiecka sieć Woolworth, która 8 maja otworzy swój pierwszy sklep w Polsce, chce na koniec 2023 r. mieć ich łącznie ok. 10 w naszym kraju, a potem rozwój przyspieszy. Polska ma duży potencjał jako miejsce do prowadzenia działalności gospodarczej, zwłaszcza w sektorze handlu detalicznego, i Woolworth obecnie koncentruje się na Polsce, powiedziała w rozmowie z ISBnews Corporate Communications Woolworth Diana Schönfeld.
„Polska jest dużym krajem, liczącym około 40 mln mieszkańców. Jej rozwój w UE jest wzorcowy. Rośnie potęga gospodarcza, a bezrobocie jest niskie. Polska ma duży potencjał jako miejsce do prowadzenia działalności gospodarczej, zwłaszcza w sektorze handlu detalicznego, a Woolworth chciałby w przyszłości kontrybuować do tych sukcesów gospodarczych” – powiedziała ISBnews Schönfeld.
Wcześniej w kwietniu Woolworth podawał, że planuje ekspansję w Polsce i pierwszy sklep otworzy 8 maja w Krakowie, zaś rocznie może otwierać od 15 do 20 sklepów. W maju spółka ma otworzyć w Polsce trzy sklepy, a w średnim terminie Woolworth chce mieć w Europie 5 tys. punktów handlowych, z czego na polski rynek ma przypaść 1000 sklepów.
„Zamiłowanie Polaków do sklepów dyskontowych przemawia za naszym wejściem na ten rynek, ponieważ Woolworth postrzega siebie jako 'Dom Rabatów’. Sukces sieci dyskontowych [w Polsce] pokazuje nam, że ludzie są otwarci na takie oferty. Jesteśmy przekonani, że możemy być atutem dla sektora handlu detalicznego” – powiedziała przedstawicielka Woolworth.
„Jesteśmy dumni z tego, że po raz pierwszy rozpoczynamy ekspansję zagraniczną i obecnie koncentrujemy się na Polsce. Pozostajemy otwarci na opcje, na które rynki europejskie wejdziemy w przyszłości” – dodała.
Przekazała, że Woolworth planuje na koniec 2023 r. otworzyć łącznie ok. 10 sklepów w Polsce.
„W kolejnych latach będziemy zwiększać roczny wzrost, aby osiągnąć nasz cel ekspansji” – powiedziała.
„Nasz koncept sklepów detalicznych opiera się na różnych powierzchniach i różnych lokalizacjach. Wynajmujemy zatem powierzchnie handlowe od 800 do 1200 m2 i możemy prowadzić sklepy w dużych miastach lub w mniejszych miejscowościach. Nasze sklepy będą otwierane w galeriach handlowych lub centrach miast i będą to zarówno galerie, jak również sklepy wolnostojące” – dodała.
Pytana, jakie kwoty przeznaczy Woolworth na inwestycje w rozwój w Polsce, odpowiedziała, że „z zasady nie podajemy informacji o kosztach inwestycji”.
Według wcześniejszych zapowiedzi sieci Woolworth planowane otwarcia pierwszych sklepów w Polsce to: 8 maja, Kraków, ul. Galicyjska 18; 12 maja, Poznań, Al. Solidarności 47 oraz 26 maja, Warszawa, ul. Połczyńska 4.
Woolworth w swoim asortymencie ma produkty codziennego użytku w przystępnych cenach, od tekstyliów i odzieży dla całej rodziny, przez AGD i elektronikę użytkową, na produktach drogeryjnych i dekoracyjnych skończywszy. Wolumen produktowy wynosi średnio od 8 do 12 tys. artykułów na sklep. Wyróżnikiem marki są starannie dobrane lokalizacje pod sklepy, znajdujące się w miejskich centrach handlowych lub specjalistycznych marketach.
Woolworth to sieć dyskontów i domów towarowych, która działa w obecnej postaci od 2010 roku. Obecnie sieć liczy ponad 570 sklepów zlokalizowanych w niemieckich centrach miast i centrach handlowych i chciałaby podwoić ich liczbę. Od maja 2023 roku Woolworth będzie obecny również w Polsce.
Źródło: ISBnews