Zakład XEOS k/Środy Śląskiej, który serwisuje silniki lotnicze, chce zwiększyć zatrudnienie do ponad 300 osób na koniec tego roku i zainwestować kolejne 40 mln USD, poinformował dyrektor zarządzający Robert Burton.
„Zamierzamy znacząco rosnąć. Do końca roku będzie 300-plus pracowników. To co będzie później, będzie zależało od tempa rozwoju i jakie będzie zapotrzebowanie” – powiedział Burton dziennikarzom podczas inauguracji serwisowania w zakładzie silników lotniczych CFM LEAP.
„Początkowa wartość inwestycji to było 250 mln USD. Od tego czasu kontynuujemy inwestowanie, w tym roku to będzie 40 mln USD” – powiedział także dyrektor.
Zapewnił, że XEOS ma duże możliwości wzrostu na bazie już stworzonej infrastruktury.
„W tym roku będzie to 36 [serwisowanych] silników, ale tu też zamierzamy znacząco rosnąć. Naszym celem absolutnie końcowym jest jeden silnik dziennie; jeden silnik [średnio] na dzień roboczy. To w perspektywie kilku lat” – zapowiedział Burton.
Partnerzy joint-venture w ramach projektu XEOS – GE Aerospace i Lufthansa Technik – poinformowali dziś oficjalnie o rozpoczęciu serwisowania silników lotniczych CFM LEAP w zakładzie k/Środy Śląskiej.
XEOS to obiekt MRO (Maintenance, Repair & Overhaul – konserwacja, naprawa i remonty) specjalizujący się w przeglądach, naprawach i usługach serwisowych silników CFM International LEAP, które napędzają najpopularniejsze samoloty wąskokadłubowe.
Zakład XEOS prowadzi obecnie przeglądy serwisowe silników LEAP-1B, a także wspiera naprawy modułowe i testy silników LEAP-1A. W najbliższych miesiącach planowane jest uruchomienie stanowiska testowego dla silników LEAP-1B, oraz dalsza rozbudowa zdolności remontowych i naprawczych obiektu.
Zakład XEOS to obiekt o powierzchni 35 tys. m2, obejmujący halę inspekcji wstępnej silników, główną halę montażowo-demontażową, linię czyszczenia i inspekcji, stanowiska naprawcze, centrum szkoleniowe oraz komorę testową.
Załoga liczy obecnie 250 osób.
GE Aerospace jest światowym liderem w produkcji silników odrzutowych, podzespołów i systemów dla lotnictwa cywilnego i wojskowego, z globalną siecią wsparcia. Firma dysponuje flotą składającą się z około 45 000 silników wykorzystywanych w lotnictwie cywilnym oraz 25 000 jednostek napędowych stosowanych w lotnictwie wojskowym.
Grupa Lufthansa Technik jest jednym z wiodących globalnych dostawców zaawansowanych usług technicznych dla lotnictwa. Posiada międzynarodowe certyfikaty jako organizacja obsługi technicznej, produkcyjna oraz projektowa. Firma zatrudnia ponad 24 000 pracowników w kilkudziesięciu lokalizacjach na całym świecie. Lufthansa Technik oferuje kompleksowy zakres usług dla lotnictwa komercyjnego, samolotów VIP oraz maszyn przeznaczonych do misji specjalnych. Portfolio firmy obejmuje obsługę techniczną, naprawy, przeglądy oraz modernizacje struktur płatowcowych, silników, komponentów i podwozi, a także produkcję innowacyjnych rozwiązań kabinowych oraz cyfrowe wsparcie zarządzania flotą.
Źródło: ISBnews