Zakupy firmowe na Allegro robi 72% przedsiębiorstw ankietowanych przez agencję badawczą Danae na zlecenie Allegro, podała spółka. Spośród tych firm zakupów związanych z administracją firmy dokonuje 86% przedsiębiorstw, a zakupów strategicznych, związanych z prowadzeniem konkretnej działalności – 81%.
„Zakupy firmowe na Allegro robi aż 72% ankietowanych przedsiębiorstw, są to firmy z różnych branż takich jak: uroda (75%), biura (73%), moto (73%), branża budowlana (62%) i HoReCa (58%). Firmy kupują bardzo różne produkty, ale można je podzielić na dwie główne kategorie. To zakupy związane z administracją firmy, czyli np. artykuły biurowe i papiernicze, sprzęt komputerowy, meble czy środki czystości. W tej kategorii już 86% firm dokonujących zaopatrzenia głównie online robi to właśnie na Allegro. Drugą kategorią są zakupy strategiczne, związane z prowadzeniem konkretnej działalności i różne w zależności od branży: to np. kosmetyki, części samochodowe czy produkty spożywcze. W tej grupie 81% przedsiębiorców zaopatrujących się głównie online w przedmioty z tej kategorii robi to za pomocą Allegro” – czytamy w komunikacie.
Allegro zwraca uwagę, że firmy, które zazwyczaj wybierają zakupy stacjonarne, też korzystają z platformy: 45% z nich zamawia tam artykuły administracyjne, a 40% – produkty strategiczne.
„Jak pokazują wyniki badania, większość polskich firm realizuje swoje zakupy wyłącznie bądź w dużej mierze online – zarówno w przypadku zakupów administracyjnych (80%), jak i strategicznych (89%). Tylko co dziesiąta firma robi zakupy strategiczne w większości stacjonarnie i co piąta wybiera właśnie tradycyjne sklepy na zakupy administracyjne” – czytamy dalej.
Kupując w sieci, przedsiębiorcy robiący zakupy strategiczne zaopatrują się zwykle u kilku stałych dostawców (46% ankietowanych), zaś 56% zakupów administracyjnych jest zamawianych u kilku różnych sprzedających – nie są to jednak stałe współprace z dostawcami, podano też w materiale.
„Wyniki ankiety przeprowadzonej wśród przedsiębiorców jasno wskazują, że digitalizacja zakupów jest już standardem dla polskich firm – zdecydowana większość deklaruje, że przynajmniej część swoich zakupów robi w internecie” – skomentował head of Allegro Business Piotr Truszkowski, cytowany w komunikacie.
„Niewątpliwie wciąż jednak istnieje przestrzeń do przenoszenia kolejnych obszarów zakupowych do sieci. Dlatego tak ważne jest, by rozwijać rozwiązania i tworzyć je z myślą o firmach – w ramach Allegro robimy to poprzez naszą platformę dla biznesu: Allegro Business, która cieszy się rosnącym zainteresowaniem wśród kupujących. Tylko w 2024 roku liczba kupujących wzrosła o 31% r/r” – dodał.
Na Allegro Business dostępnych jest obecnie ponad 220 mln ofert. Przedsiębiorcy mogą tu liczyć na rabaty kwotowe oraz hurtowe. Rabaty kwotowe to zniżki zależne od wartości zamówienia – im wyższa jego wartość, tym większa oszczędność. Z kolei rabaty hurtowe przyznawane są już przy nabyciu kilku sztuk towaru, co pozwala na obniżenie cen i lepsze zarządzanie kosztami prowadzenia działalności – niezależnie od jej skali, wskazano w informacji.
„Jak wynika z badania, kupujący najbardziej doceniają te usługi Allegro Business, które pozwalają im oszczędzać. Aż 83% pozytywnie oceniło możliwość odroczenia płatności (do 60 dni z Allegro Pay), 82% za atrakcyjne uznaje rabaty hurtowe, a 80% docenia możliwość korzystania z popularnego Allegro Smart! Dodatkowo blisko 3/4 klientów wskazuje, że podawana przez sprzedawców cena netto jest dla nich ważnym ułatwieniem” – napisano też w komunikacie.
W 2024 r. platforma Allegro Business odnotowała wzrost liczby transakcji o 36% r/r. Łączna wartość towarów (GMV) sprzedanych do firm zarejestrowanych na Allegro Business wzrosła w tym samym czasie o 25%.
Badanie zostało przeprowadzone przez agencję badawczą Danae na zlecenie Allegro w sierpniu 2024 wśród przedstawicieli firm (produkcja / przemysł, usługi, administracja i handel). Wywiady były prowadzone metodą CATI na grupie 700 przedsiębiorców (n=700).
Allegro jest platformą handlową numer 1 w Polsce. Sprzedaż realizowana jest głównie przez firmy za pośrednictwem platformy e-commerce typu marketplace Allegro.pl. Od października 2016 r. Allegro należy do funduszy Cinven, Permira i Mid Europa. Spółka zadebiutowała na GPW w październiku 2020 r. Wchodzi w skład indeksu WIG20.
Źródło: ISBnews