Od lutego 2023 r. Crowdway, lider na polskim rynku crowdinvestingu, dołącza do Eurocrowd, międzynarodowej organizacji zrzeszającej największe platformy ECF w całej Europie.
– Chcemy wymieniać się doświadczeniami na arenie międzynarodowej. Eurocrowd otwiera nam drzwi do współpracy z największymi platformami z całej Unii Europejskiej, które mają różne doświadczenia i zakres działalności. Członkostwo daje nam dostęp do najnowszych informacji, które pomogą nam rozwijać platformę Crowdway – komentuje Marcel Rowiński, prezes zarządu spółki.
Eurocrowd od 2013 roku promuje crowdfunding w wielu wydaniach, zarówno donacyjny, jak i udziałowy. Zrzesza kilkadziesiąt firm, w tym liderów poszczególnych rynków europejskich. Działa na rzecz wprowadzania innowacji, profesjonalizacji i transparentności usług finansowych, oraz współpracy w zakresie wspólnego stanowiska biznesu wobec rządowej działalności regulacyjnej. Eurocrowd zapewnia m.in. wymianę know-how między dostawcami rozwiązań fintechowych i wspólne działanie na rzecz usuwania barier w rozwoju rynku finansowego.
– Eurocrowd to aktywnie działająca organizacja, które wpływa na rozwój rynku finansowego. W jej ramach dzielimy się doświadczeniami z innymi aktywnymi uczestnikami i łatwiej nam reagować na wspólne wyzwania. Przykładem mogą być zmiany regulacyjne opisane rozporządzeniem ECSP, wchodzące właśnie w życie – dodaje Marcel Rowiński.
Ujednolicenie rynku szansą dla wielu spółek
Platformy ECF już wcześniej przygotowywały się na nowe regulacje, które wzmocnią ochronę inwestorów, pomogą w profesjonalizacji, ale też podniosą limity finansowania, o które mogą się starać emitenci. Ważnym aspektem ujednolicenia rynku jest fakt, że zasięg działania platform zwiększy się, po uzyskaniu licencji będą one mogły docierać do inwestorów we wszystkich państwach UE.
– Spółki prowadzące dziś emisje akcji kierują swoją ofertę do potencjalnych inwestorów z Polski, bo do tego obliguje prawo, ale to nie znaczy, że inwestorzy zagraniczni nie są zainteresowani. Dla wielu emitentów to duża szansa, zwłaszcza dla tych operujących na różnych rynkach zbytu, mających już pewną rozpoznawalność dzięki swoim produktom – wskazuje prezes Crowdway.
Rok przygotowań i profesjonalizacji
Crowdway w ciągu ostatniego roku wzmocnił obszar compliance – do zespołu w roli compliance officera dołączył Adam Buczel, radca prawny specjalizujący się w prawie rynku finansowego. Do zarządu spółki został powołany Michał Stanek, manager z ponad 20-letnim doświadczeniem na rynku kapitałowym. Spółka aktywnie wspiera też emitentów, także po zakończonych kampaniach crowdfundingu udziałowego – współpracujące z nią firmy wzięły udział w prowadzonych na giełdzie warsztatach dotyczących przygotowania debiutu na NewConnect czy Głównym Rynku. Aktualnie Crowdway jest partnerem Akademii Emitenta, podczas której zarządy spółek mogą nie tylko dowiedzieć się więcej o samym procesie emisji, ale też posłuchać o prowadzeniu relacji z inwestorami już po zakończeniu kampanii.
Źródło: Spółka