Hemp&Brew – jedyna w Polsce spółka produkująca piwa z CBD (kannabidiol) – planuje rozpocząć wkrótce emisję akcji na platformie Beesfund i chce z niej pozyskać 4,5 mln zł na rozwój i inwestycje, podała spółka. Plan na ten rok przewiduje wypracowanie 10 mln zł przychodów, podano także. W 2023 r. spółka planuje debiut giełdowy.
Emisja akcji będzie promowana na platformie Beesfund, ma której można zapisać się na newsletter emisji, podkreślono w materiale.
„Odczarujemy polską scenę crowdfundingu. W ostatnim roku obserwujemy wiele projektów finansowania społecznościowego, które nie przełożyły się na rozwój spółek lub sprzedaży, a w konsekwencji na satysfakcję inwestorów. Nasz plan jest jasny – pozyskany kapitał w pełni zostanie zainwestowany w działania mające na celu zwiększenie wolumenu produkcji, kanałów dystrybucji oraz zacementowanie współpracy z dużymi dystrybutorami i sieciami. Naszą strategią jest sukcesywne zwiększanie wartości spółki – co udowodnimy przy debiucie giełdowym. Chcemy zarabiać i chcemy by z nami zarabiali nasi inwestorzy” – powiedział prezes Kamil Burdzy, cytowany w komunikacie.
Cel emisyjny to pozyskanie środków finansowych, umożliwiających znacząco zwiększyć kapitał inwestycyjny, obrotowy oraz fundusze marketingowe.
„Obecnie spółka planuje pozyskać 4,5 mln zł. Spółka w 2023 roku planuje debiut giełdowy, dając tym samym możliwość wyjścia wczesnym inwestorom. Środki pozyskane z emisji Hemp&Brew przeznaczy na rozbudowę linii produkcyjnej skupionej na produktach infuzowanych emulsją CBD, zwiększenie wolumenów, R&D nowych produktów, powiększenie kanałów dystrybucji, marketing oraz wsparcie sprzedaży” – czytamy w komunikacie.
Środki mają również umożliwić ekspansję zagraniczną i znaczące podniesienie wartości eksportu w strukturze przychodu, podkreślono także w materiale.
„Nasza strategia rozwoju opiera się na trzech kluczowych filarach. Pierwszym są innowacje produktowe. Nieustannie chcemy powiększać portfolio produktów z CBD. Zakładamy produkcję własną oraz w oparciu o nowo pozyskanych partnerów, którzy pomogą nam dynamicznie wejść w rynek. Nasze produkty są naturalnego pochodzenia i najwyższej jakości – nie uznajemy tutaj kompromisów. Drugi filar to dystrybucja i marka – szeroko zakrojone działania marketingowe przełożą się na stabilne kontrakty i zapewnienie wysokiej rotacji naszych produktów na półkach. Trzeci filar – a z punktu widzenia inwestorów najważniejszy – to budowanie wartości spółki – zarówno poprzez aktywa, jak i wolumeny sprzedaży. Kluczowym działaniem w tym obszarze będzie debiut na NewConnect” – wymienił prezes.
Hemp&Brew podał też, że spodziewa się 10 mln zł przychodów w ciągu najbliższego roku.
Unikalna technologia produkcji i infuzji CBD i pierwsze piwo – CBD Pale Ale – zostało stworzone w listopadzie 2020 roku. Obecnie spółka posiada w swoim portfolio 5 produktów spożywczych z wysoką zawartością naturalnie występującego CBD.
„Opracowanie innowacyjnej technologii produkcji i infuzji napojów emulsją z konopi siewnych zawierającą wysoką zawartość CBD pochodzącego z Cannabis Sativa L. tworzy prawdziwą unikalność naszej spółki. Mamy jasną misję – budowanie świadomości o konopiach siewnych i ich pozytywnych właściwościach oraz odbudowanie pozycji konopi w polskiej gospodarce i powrót do naturalnych produktów. Już nadaliśmy piwom kraftowym nową jakość. Dzięki naszej technologii konsekwentnie budujemy pozycje lidera wśród producentów napojów z CBD i innych produktów. Rynek polski do dopiero początek. Mamy ambicje by w kilkuletniej perspektywie zaznaczyć swoją obecności na rynku globalnym” – podkreślił Burdzy.
Hemp&Brew wskazuje, że posiada własną, opracowaną technologię i – jak podaje – jest jedyną firmą w Polsce posiadającą technologię infuzji emulsji CBD rozpuszczalnej w napojach.
„Hemp&Brew jest zdecydowanie wyjątkowa – obecnie nikt na rynku nie posiada produktów spożywczych z wysoką zawartością CBD. Nikt na rynku nie posiada CBD, które rozpuszcza się w płynie. Niezwykle cieszymy się, że jesteśmy pierwsi w tym segmencie i nie mamy konkurencji. Oczywiście na rynku można spotkać substytuty ale poza aromatem – z konopiami nie mają za wiele wspólnego. W naszych produktach naprawdę jest CBD i może to potwierdzić każde laboratorium” – skomentował wiceprezes Artur Łuczkowiec.
Spółka Hemp&Brew to efekt współpracy dwóch producentów, z różnych branż, którzy postanowili stworzyć nową jakość i nowatorskie produkty oparte o prozdrowotne właściwości konopi siewnych Cannabis Sativa L. Spółkę współtworzą dwa podmioty: polski producent piwa Browar Tarnobrzeg Sp. z o.o. Sp. k. oraz czeski producent i przetwórca konopi siewnej Kanopio Trade s.r.o. Efektem tej współpracy jest opracowana technologia infuzji napojów unikatową emulsją CBD. Obecnie spółka opracowała piwa alkoholowe i bezalkoholowe z CBD i uruchamia nowe produkty.
Źródło: ISBnews