Alembik Polska SA – spółka zarządzająca siecią Alkotek, czyli restauracji z własnymi destylarniami, specjalizująca się także w produkcji wysokogatunkowych wódek – zakończyła II emisję akcji w ramach crowdfundingu udziałowego. W niecałe trzy tygodnie zebrała 4 499 979 zł na dalsze inwestycje w lokale Czarcia Łapa i Młoda Polska oraz otwarcie nowej restauracji w Warszawie. Jednym z inwestorów został Kuba Wojewódzki.
Zakończona właśnie emisja jest drugą przeprowadzoną przez Alembik Polska. W 2020 roku ponad 1000 inwestorów społecznościowych zainwestowało w spółkę 4,2 mln zł. Tym razem akcje o łącznej wartości niemal 4,5 mln zł objęto w ramach 1043 inwestycji.
Serdecznie witam w gronie akcjonariuszy osoby, które obdarzyły zaufaniem projekt Alembik Polska i zdecydowały się zainwestować po raz pierwszy. Niezwykle miło jest mi widzieć także rzeszę inwestorów, którzy wsparli projekt podczas pierwszej emisji. Ich kolejny wkład w rozwój spółki pokazuje, że Alembik ma przed sobą perspektywę dalszych wzrostów – powiedział Janusz Palikot, Prezes Zarządu Alembik Polska SA.
Inwestorzy pomogą w dalszym rozwoju Alkotek
Alembik Polska SA kontynuuje budowę sieci lokalnych Alkotek, przestrzeni spotkań i degustacji, w których wysokogatunkowe trunki rzemieślnicze będą produkowane na miejscu w specjalnych urządzeniach – alembikach, a goście będą mogli zamówić jedzenie skomponowane pod wybrane pozycje z karty alkoholi.
Środki w kwocie 4,5 mln zł, pozyskane w ramach II emisji akcji, spółka przeznaczy na dalsze inwestycje w sieć Alkotek. 1,6 mln zł wyniesie zakończenie inwestycji w lokal Czarcia Łapa w Lublinie, a 0,7 mln zł dalsza modernizacja lokalu Młoda Polska Bistro&Pianino we Wrocławiu. Blisko 2,2 mln zł zostaną zainwestowane w otwarcie restauracji w Warszawie.
Na bieżąco inwestujemy środki pozyskane z kampanii crowdfundingowych, a prace modernizacyjne w lokalach idą zgodnie z planem. Już wkrótce będę mógł zaprosić państwa do wrocławskiej Młodej Polski, która wzbogaci się o własną destylarnię. Na początku roku planujemy otwarcie zupełnie nowej Czarciej Łapy w Lublinie. Następnie do sieci dołączy lokal w Jacznie, a potem w Warszawie. Niezależnie od pracy przy Alkotekach, przez wzgląd na bardzo dobre przyjęcie przez rynek, zwiększamy skalę produkcji wódki Palikot. Jej sprzedaż już generuje pokaźne zyski – powiedział Janusz Palikot.
Docelowo powstanie 10 Alkotek. Młoda Polska z Wrocławia otworzy swoją destylarnię w ramach projektu Alembik Polska jeszcze w Q4 2021.Szefową kuchni Młodej Polski jest Beata Śniechowska, zwyciężczyni MasterChef Polska, autorka książek kulinarnych, nominowana przez Gault & Millau jako kobieta szef roku 2019. Restauracja Czarcia Łapa z Lublina dołączy do sieci Alkotek do roku 2022 po zakończeniu modernizacji.
Wódka Palikot już w sprzedaży
We wrześniu 2021 spółka Alembik Polska SA wprowadziła Wódkę Palikot Żyto do sieci handlowej Żabka. Wódka ta bazuje na innowacyjnej recepturze łączącej dwie technologie: rektyfikacji i destylacji. Dostępne są trzy warianty smakowe. Oprócz Żyta, w ofercie znajduje się także Ziemniak i Jęczmień. Celem jest osiągnięcie poziomu sprzedaży ponad 100 000 szt. miesięcznie już w 2022 roku.
Prognozy wzrostu
Przygotowana przez spółkę prognoza przychodów na najbliższe lata przewiduje dynamiczny wzrost ich wartości w latach 2021 – 2025. Współczynnik CAGR dla przychodów w okresie 2021-2025 wynosi 36%. Już w 2022 roku Alembik Polska SA planuje osiągnąć blisko 70 mln zł przychodów z prowadzonej działalności: restauracje oraz sprzedaż trunków.
Wg prognoz, skumulowany średnioważony wzrost (CAGR) nominalnej marży EBITDA w latach 2021-2025 ma wynieść 51,7%.
Źródło: Spółka