Inwestycje.pl
  • Giełda
  • Gospodarka
  • Biznes
  • Nieruchomości
  • Waluty
  • Gaming
  • Prawo
  • Więcej
    • Startupy
    • Crowdfunding
    • Finanse osobiste
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Giełda
  • Gospodarka
  • Biznes
  • Nieruchomości
  • Waluty
  • Gaming
  • Prawo
  • Więcej
    • Startupy
    • Crowdfunding
    • Finanse osobiste
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Inwestycje.pl
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Strona Główna Crowdfunding

Wartość emisji na Crowdway wzrosła do 25,6 mln zł w 2020 roku

Dodane przez Bartłomiej Supernak
23 grudnia 2020
w dziale Crowdfunding
0
pieniądze
0
SHARES
Share on FacebookShare on Twitter

Crowdway zrealizował 12 emisji w ramach crowdfundingu inwestycyjnego o łącznej wartości 25,6 mln zł w 2020 r. wobec 10,78 mln zł rok wcześniej, podała platforma.

„Od stycznia do grudnia 2020 r. wartość zakończonych emisji na Crowdway wyniosła 25,6 mln zł wobec 10,78 mln zł w roku poprzednim. Wzrosła też skuteczność zbiórek. Wśród 12 kampanii promowanych przez platformę w mijającym roku, aż dwie trzecie osiągnęło 100% swojego celu. Na ten sukces złożyły się emisje spółek: Kombinat Konopny SA (4,2 mln), Browar Za Miastem SA (4,18 mln zł), Alembik Polska (4,185 mln zł), Tenczynek Bezalkoholowe (4,176 mln zł), All Good SA (Coffeedesk; 2,016 mln zł), Film Rój SA (1,93 mln zł), Akardo SA (1 mln zł) oraz Las Vegans SA (1 mln zł)” – czytamy w komunikacie.

„Jako Crowdway pozostajemy konsekwentni w selektywnym doborze projektów. To pozwala nam utrzymywać standard indywidualnego podejścia do emitentów i promować projekty o najwyższym potencjale dla inwestorów. Takie podejście procentuje. Efektywność pozyskiwania kapitału na naszej platformie wzrosła do 88% wobec 51% w roku poprzednim” – powiedział dyrektor operacyjny Marcel Rowiński, cytowany w komunikacie.

Z danych zebranych przez Crowdway wynika, że łączna wartość zakończonych kampanii w 2020 roku wyniosła około 81 mln zł. To suma około 50 upublicznionych emisji, promowanych na 5 największych platformach w Polsce.

„Według naszych szacunków, suma wpłat od krajowych inwestorów społecznościowych była o ponad połowę wyższa niż w 2019 roku. Zakładamy, że ten trend zostanie podtrzymany w przyszłym roku. Crowdinvesting staje się coraz bardziej znaczącą metodą inwestowania i pozyskiwania kapitału. W skali całego rynku pojawiają się projekty o rosnącej atrakcyjności dla inwestorów pod względem jakości biznesplanu, a także etapu rozwoju przedsięwzięcia” – wskazał Rowiński.

Firma podała też, że na największych platformach w Polsce w 2020 roku odnotowano 8 kampanii, które osiągnęły maksymalną wartość emisji akcji bez obowiązku przygotowania prospektu emisyjnego, tj. 1 mln euro. Aż 4 z nich promowane były przez Crowdway.

W 2020 roku wśród kampanii o wartości 1 mln euro przeważały emisje producentów piw rzemieślniczych i alkoholi mocnych. W listopadzie 2020 r. na Crowdway.pl spółka Kombinat Konopny zebrała kwotę 4,2 mln zł w rekordowe 38 minut od startu zapisów. Uwagę przyciągnęła też emisja akcji Film Rój SA, która osiągnęła cel 1,93 mln zł w 38 dni.

„W trudnym okresie pandemii dobrze radzą sobie spółki związane z e-commerce czy gamingiem. Podmioty z tych branż cieszyły się zaufaniem i popularnością wśród crowdinwestorów. Do nich powinny w przyszłym roku dołączyć farmy fotowoltaiczne. Pierwsza w Polsce inwestycja społeczności w film fabularny otworzyła drogę kolejnym produkcjom” – dodał dyrektor.

Crowdway to jedna z największych w Polsce internetowych platform crowdfundingu inwestycyjnego (crowdinvestingu). Operatorem platformy jest Crowdway Sp. z o.o., która od stycznia 2020 roku razem ze spółkami QValue SA i Vortune Equity sp. z o.o. należy do holdingu Vortune Equity Group SA.

Źródło: ISBnews

Poprzedni post

Podwyżki wyhamowują, ale paliwa na stacjach mogą jeszcze drożeć

Następny post

Mamy zgodę KE na realizację pomocy w ramach tarczy finansowej 2.0

crowfunding

SkyCash Poland uruchamia crowdfundingową emisję akcji na kwotę 4,2 mln zł

Stava

Stava pozyskała ponad 3,4 mln zł z emisji w modelu crowdfundingowym

wykres

CanPoland z Grupy Pelion planuje crowdfunding i debiut na NewConnect

żywność

Las Vegans pozyskał ok. 1 mln zł na wprowadzenie na rynek wegańskiej czekolady

Stava

Stava uruchamia crowdfundingową emisję akcji na kwotę ok. 4,3 mln zł

praca

Las Vegan’s rozpoczął kampanię crowdfundingową

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Pomóż ratować życie

Najnowsze

WIG

Indeks WIG20 spadł o 1,64% na zamknięciu w czwartek

Dom Development

Zarząd Dom Development uchwalił emisję łacznie 180 tys. nowych akcji bez pp

Nextbike: Postępowanie restrukturyzacyjne pozwoli utrzymać płynność finansową

Nextbike porozumiał się z fińskim miastem Oulu ws. rozwiązania umowy

biznes

Polsko-brytyjska grupa robocza ds. CPK odbyła inauguracyjne spotkanie

Alior Bank

S&P potwierdził ratingi Alior Banku

biuro

Rzecznik MŚP apeluje o ulgi dla MŚP w spłacie zobowiązań publicznoprawnych

chmura

GovTech i Microsoft mają porozumienie ws. wdrażania chmury w administracji

sąd

Sąd wstrzymał decyzję ws. odstępstwa od konkluzji BAT dla ZE PAK

© 2020 inwestycje.pl

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Giełda
  • Gospodarka
  • Biznes
  • Nieruchomości
  • Waluty
  • Gaming
  • Prawo
  • Więcej
    • Startupy
    • Crowdfunding
    • Finanse osobiste

© 2020 inwestycje.pl