Big Cheese Studio szacuje datę debiutu „Cooking Simulator” w Chinach na I kwartał 2023 r., podała spółka. Polski producent otrzyma 80% przychodów generowanych na nowym rynku.
„Dokładna data debiutu zostanie przekazana w oddzielnym raporcie bieżącym, przy czym spółka szacuje, że będzie to I kw. 2023r.” – czytamy w komunikacie.
Wczoraj podano, że chiński regulator ds. prasy i publikacji zatwierdził sprzedaż gry w Chinach. Na mocy umowy zawartej ze spółką Silk Road Games polski producent otrzyma 80% przychodów generowanych na nowym rynku przez symulator gotowania, dodano w informacji prasowej spółki.
„Nie od dziś wiadomo, że Chiny są potęgą w świecie rozrywki elektronicznej, dlatego wspólnie ze spółką Silk Road Games SA, przez ponad rok, pracowaliśmy nad certyfikacją 'Cooking Simulatora’, aby spełnił on oczekiwania chińskiej cenzury. Z wielką radością przyjęliśmy informacje o zatwierdzeniu naszej gry na największym rynku growym na świecie, gdzie dostać się wcale nie jest łatwo. Dany tytuł może wkroczyć na ten rynek tylko wtedy, kiedy otrzyma niezbędną licencje” – powiedział CEO Big Cheese Studio Łukasz Dębski, cytowany w komunikacie.
Stwierdził ponadto, że pozytywna decyzja chińskiego regulatora daje spółce szansę na „zwiększenie grona fanów hitu, co z pewnością będzie miało przełożenie na przychody z jego sprzedaży”.
„Cooking Simulator” zadebiutował na PC w połowie 2019 r. Od tego czasu produkt jest regularnie rozwijany poprzez udostępnianie płatnych i bezpłatnych dodatków oraz tzw. live ops. Kulinarny symulator dostępny jest także w wersjach konsolowych (na Nintendo Switch, PS 4, Xbox One, a także w usłudze Xbox Game Pass). W ub. roku „Cooking Simulator” trafił również na urządzenia dedykowane wirtualnej rzeczywistości (VR). Od lipca br. tytuł dostępny jest na goglach Oculus Quest 2. Od niedawna gra jest dostępna również na platformie Pico 4 i Pico Neo 3 w global store. Obecnie Big Cheese Studio pracuje m.in. nad „Pizza Empire” oraz „Cooking Simulator 2”.
Big Cheese Studio to działający od 2018 roku producent i wydawca gier wideo z Łodzi. Większościowym akcjonariuszem Big Cheese Studio jest PlayWay. Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od 2021 r.
Źródło: ISBnews