Bloober Team podpisał umowę z Meta Platforms Technologies z siedzibą w USA na wsparcie nowego projektu o kodowej nazwie Projekt I, podała spółka.
„Zgodnie z nową strategią Bloober Team rozszerza swoje działania również na rynku VR. Po przejęciu pakietu kontrolnego w spółce Played With Fire nastąpił kolejny istotny kamień milowy tego planu. Mistrzowie horroru zawarli właśnie umowę z Meta Platforms Technologies na istotne finansowe i marketingowe wsparcie produkcji, nowej gry o kodowej nazwie Projekt I w technologii VR” – czytamy w komunikacie.
Zostanie ona wyprodukowana przez Bloober Team we współudziale ze wspomnianym Played With Fire, w której ostatnio Bloober Team nabył ponad połowę udziałów. Produkcja zostanie finansowo wsparta przez Metę i wydana przez nią na platformie Oculus Quest. Premiera planowana jest na 2025 r., podano także.
„Dopięliśmy umowę z liderem tego rynku. Chcąc stać się liderem gatunku horror intensyfikujemy nasze działania w branży VR, która pozwala graczom na najbardziej immersyjne doznania. Uważamy, że w następnych latach wirtualna rzeczywistość będzie rosnąć znacznie szybciej niż pozostałe sektory rynku gier. Zarówno inwestycja w Played With Fire, jak i obecna umowa, mają nam pomóc osiągnąć pozycję lidera w tym sektorze i naszym gatunku. Pracujemy wspólnie z naszym nowym partnerem nad niezwykle ciekawym IP i nie możemy się doczekać pierwszej prezentacji. Co ważne, nie jest to port żadnego naszego brandu, tylko zupełnie nowe przedsięwzięcie. Zdecydowanie największe w historii naszej przygody z wirtualną rzeczywistością” – powiedział prezes Piotr Babieno, cytowany w komunikacie.
Meta Platforms Technologies to jedna z największych firm technologicznych na świecie, do której należą takie marki jak Facebook, Facebook Messenger, Threads, Instagram czy WhatsApp. Firma Marka Zuckerberga jest jedną z dziesięciu największych korporacji notowanych na giełdzie Nasdaq w Stanach Zjednoczonych. W 2014 r. spółka dostrzegła potencjał rynku gamingowego i zakupiła Oculus VR za 2,3 mld USD, który w 2016 roku wypuścił swój pierwszy zestaw do rzeczywistości wirtualnej.
Bloober Team, założony w 2008 r., podaje, że jest jednym z najważniejszych światowych producentów gier z gatunku psychological horror. Spółka jest notowana na NewConnect od 2011 r. i zapowiada przejście na rynek główny GPW w 2023 r.
Źródło: ISBnews
Nowa współpraca pomiędzy Bloober Team a Meta Platforms Technologies to zdecydowanie przełomowy moment na rynku gier i technologii wirtualnej rzeczywistości. Nie tylko zwiastuje to nowe możliwości dla graczy, ale także stanowi ważny kamień milowy w dalszym rozwoju i komercjalizacji VR. Wydaje się, że tętniący innowacją rynek gamingu staje się przestrzenią, w której możliwe jest przenikanie różnorodnych sektorów, w tym aranżacji wnętrz. Mówiąc o wpływie VR na aranżację wnętrz, warto podkreślić, że technologia ta stanowi nie tylko narzędzie immersyjnej rozrywki, ale również platformę, która radykalnie zmienia podejście do projektowania i wykorzystania przestrzeni mieszkalnych. VR pozwala na wirtualne „odwiedzenie” wnętrz w fazie projektu, co ułatwia wybór stylu, mebli i dodatków. Takie podejście może zrewolucjonizować zarówno profesjonalne projekty wnętrzarskie, jak i indywidualne przedsięwzięcia. Wyobraźmy sobie, że możemy wirtualnie przetestować, jak w naszym salonie wyglądałby stół w stylu industrialnym, lub też, jak zmieniłby charakter pokoju wybór oświetlenia w stylu glamour. Wirtualna rzeczywistość nie tylko oferuje możliwość przemyślenia każdego centymetra kwadratowego, ale również otwiera drzwi do bardziej świadomego i precyzyjnego projektowania. Można łatwo wprowadzać zmiany, eksperymentować z różnymi konfiguracjami i ostatecznie zobaczyć, jak różne elementy – od krzeseł po lampy – współgrają ze sobą w całościowym obrazie. Dlatego też, inwestycje i postępy w dziedzinie VR mają potencjał do zdefiniowania nowego standardu w aranżacji wnętrz.