Zaktualizowana strategia rozwoju CI Games na lata 2025-2028 zakłada m.in. plan działania z głównymi wydaniami w każdym roku przez kolejne 3 lata od 2026, podała spółka. Drugorzędne cele Grupy obejmują wydawanie 1-3 wysokiej jakości tytułów rocznie przez United Label.
„Po wzmocnieniu i usprawnieniu naszej działalności w pierwszej połowie 2024, Grupa CI Games opracowała jasną strategię mającą na celu zapewnienie przyszłych konsekwentnie rosnących zysków, produkcję gier o wyższej jakości, które efektywniej wykorzystują wcześniejsze inwestycje, i zapewnienie, że Grupa CI Games ma rozwijający się rynek dla nowych premier:
1. Skoncentrowany plan działania produktu z głównymi wydaniami w każdym roku przez kolejne 3 lata od 2026.
2. Nowy, wydajny i zorientowany na gracza model operacyjny.
3. Strategia finansowa w celu dostarczenia planu działania produktu” – czytamy w komunikacie.
Ukierunkowany plan rozwoju produktu zakłada zasadniczy nacisk na główne IP, podkreślono.
„’Projekt III’ – który jest w fazie pełnej produkcji z premierą w 2026, kolejna duża odsłona serii LOTF, zbudowana na UE5. Poważna inwestycja Epic za wyłączność na PC. Ta gra to zwiększona atrakcyjność i dostępność zarówno dla obecnych, jak i szerszego grona odbiorców z ulepszeniem rozgrywki.
’Projekt SGW Evolved’ – w fazie przygotowania do produkcji z planowaną premierą w 2027 roku, jest kolejną dużą iteracją z serii 'SGW’, zbudowaną na UE5 z mocnym odwołaniem do obecnych i szerszych odbiorców dzięki połączeniu charakterystycznej rozgrywki FPS z elementami gatunku survival. Rozwój będzie przyspieszony dzięki wykorzystaniu obszernych komponentów z 'Project Survive’ i 'SGW Next’.
’Projekt H’ – w fazie przygotowania do produkcji z planowaną premierą w 2028 roku, będzie nowym, dużym IP action-RPG w ramach wysoce komercyjnego gatunku fantasy. Zbudowany na UE5 przy użyciu systemów i architektury z 'Lords of the Fallen’ i 'Projektu III’. Faza produkcji wstępnej będzie wykonana wydajnie przez ograniczony zespół do końca 2025 roku, który następnie zostanie zasilony przez developerów z 'Projektu III'” – wymieniono w komunikacie.
Drugorzędnym celem Grupy CI Games jest wydawanie 1-3 wysokiej jakości tytułów rocznie przez United Label, gdzie dwie kolejne premiery mają miejsce w ciągu sześciu miesięcy – „Beyond Galaxyland” (premiera miała miejsce we wrześniu br.) i „Tails of Iron 2”.
Kolejne cele to: badanie możliwości współpracy z silnymi zewnętrznymi IP oraz potencjalne pozyskiwanie partnerów z zewnętrznymi IP oraz projekt „Expand”, licencjonowanie IP spółki na inne platformy poza gramami dla zwiększenia zysków oraz rozpoznawalności naszych marek, podano dalej.
Grupa CI Games będzie ewoluować model operacyjny, skupiając się na graczu, opierając się na doświadczeniach z premiery „Lords of the Fallen”, podkreślono także.
CI Games wprowadza również nowy, iteracyjny proces rozwoju gier, skoncentrowany na graczach – za nadzór biura zarządzania i wsparcia produkcją odpowiada vice president ds. rozwoju – Tom O’Connor.
„Stawiamy na pierwszym miejscu graczy, dlatego jeszcze mocniej koncentrujemy się na nich podczas całego cyklu tworzenia każdej gry. Chcemy mieć pewność, że produkty, które trafią na rynek będą spełniać wysokie oczekiwania użytkowników – zarówno pod kątem designu, jak również technicznym” – skomentował CEO Marek Tymiński, cytowany w komunikacie.
CI Games SE to producent i dystrybutor gier komputerowych, notowany na GPW od 2007 r. (początkowo jako City Interactive); wchodzi w skład indeksu mWIG40.
Źródło: ISBnews