Drago entertainment zawarł Codebusters Studio ramową umowa wydawniczą, na podstawie której będzie pełnił rolę wydawcy co najmniej czterech gier partnera, podała spółka. Przysługiwać jej będzie określony procentowo udział w przychodach ze sprzedaży gier na platformach dystrybucyjnych (revenue share).
„Na podstawie umowy ramowej emitent pełnić będzie rolę wydawcy gier stworzonych przez partnera. Dotychczasowe ustalenia przewidują wydanie co najmniej czterech gier partnera, których preprodukcja została już rozpoczęta. Realizowane gry będą symulatorami premium, które będą skierowane do społeczności wydanej już gry emitenta – Gas Station Simulator. Emitent będzie wykorzystywał cross promocję własnych symulatorów z projektami tworzonymi przez partnera” – czytamy w komunikacie.
Koszty produkcji i rozwoju gier ponosić będzie Codebusters Studio, a koszty wydania i marketingu strony będą współdzielić w proporcji zgodnej z określonymi w umowach wydawniczych podziałem przychodów ze sprzedaży gier, podano.
„Dzięki wydanym w ostatnich dwóch latach tytułom zbudowaliśmy gigantyczną bazę graczy, których będziemy teraz chcieli zainteresować naszymi kolejnymi autorskimi produkcjami oraz projektami tworzonymi razem z naszym partnerem biznesowym, Codebusters Studio. Jak zawsze staramy się działać rozważnie, dlatego zaczynamy od niewielkiej liczby projektów, żeby nie przeciążyć naszego świeżo rozbudowanego zespołu marketingowego. Symulatory premium, tworzone przez 20-osobowy zespół Codebusters, będą miały wpływ również na dalszą monetyzację Gas Station Simulator i całe jego uniwersum”- powiedział dyrektor ds. marketingu Drago entertainment Karol Sasorski, cytowany w komunikacie.
Z tytułu pełnienia roli wydawcy, spółce przysługiwać będzie określony procentowo udział w przychodach ze sprzedaży gier na platformach dystrybucyjnych (revenue share), podano również.
„Podpisana umowa jest pierwszą umową nowo utworzonego działu wydawniczego Drago entertainment. Przyjęta polityka wydawnicza zakłada, że oprócz projektów autorskich, spółka będzie wydawać symulatory wykonane przez firmy zewnętrzne. Na obecnym etapie wydawnictwo nie będzie finansować produkcji innych niż własne. Współpraca wydawnicza będzie obejmować wsparcie w developmencie i obsługę marketingową” – czytamy również.
Drago entertainment to producent i deweloper gier wideo, powstały w 1998 roku w Krakowie. Spółka zadebiutowała na rynku NewConnect w 2021 r.
Źródło: ISBnews