PCF Group odnotowało 18,67 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w 2022 r. wobec 61,37 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.
Zysk operacyjny wyniósł 31,08 mln zł wobec 61,66 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA wyniósł 48,2 mln zł wobec 73,19 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej, natomiast skorygowany zysk EBITDA wyniósł odpowiednio: 49,74 mln zł wobec 70,54 mln zł zysku rok wcześniej.
„Rok 2022 kończymy z przychodami na poziomie ponad 171 mln zł oraz EBITDA w wysokości 48 mln zł. To solidny wynik mimo turbulencji, jakich doświadczyliśmy. Na rok 2023 mamy mnóstwo planów związanych z realizacją naszej zaktualizowanej strategii. Będziemy ciężko pracowali nad naszymi projektami, nad rozwojem naszych zespołów, nad pozyskaniem kolejnych partnerów biznesowych. Z dużymi emocjami czekamy na premierę VR-owego projektu 'Thunder’, który realizuje studio Incuvo, w oparciu o IP z portfolio studia People Can Fly. Premiera gry 'Thunder’ będzie też chrztem bojowym naszego pionu wydawniczego, a działania marketingowe wokół tego tytułu rozpoczną się już niebawem” – napisał prezes Sebastian Wojciechowski w liście do akcjonariuszy.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 171,49 mln zł w 2022 r. wobec 180,29 mln zł rok wcześniej.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w 2022 r. wyniósł 42,34 mln zł wobec 41,75 mln zł zysku rok wcześniej.
PCF Group jest producentem gier wideo specjalizującym się w grach z gatunku shooter. Grupa prowadzi założone w 2002 roku studio produkcyjne People Can Fly, które jest jednym z trzech najbardziej doświadczonych polskich producentów gier z segmentu AAA. Spółka zadebiutowała na GPW w 2020 r.
Źródło: ISBnews