Big Cheese Studio przedstawiło plany rozwoju na 2025 rok: ich celem jest wzmocnienie pozycji spółki na globalnym rynku gier symulacyjnych, podała spółka. Plan zarządu zakłada intensyfikację działań w kluczowych obszarach projektowych, wzmocnienie zespołu, usprawnienie procesów oraz realizację ambitnej roadmapy live OPS i premier nowych tytułów. Najważniejszym celem spółki na przyszły rok jest realizacja i wydanie gry „Cooking Simulator 2” w II półoroczu oraz dalsze rozwijanie obecnego flagowego produktu „Cooking Simulator”.
„Wprowadzamy zmiany, które pozwolą nam lepiej dostosować się do wymagań głównego projektu, standardów branży oraz oczekiwań graczy. Chcemy dostarczać najwyższej jakości produkcje w sposób bardziej efektywny i innowacyjny, co powinno przełożyć się w pozytywny sposób na nasze wyniki finansowe. Restart IP, jakim jest 'Cooking Simulator’, wzmocnienie community i pozyskanie nowych graczy to nasz priorytet” – powiedział prezes Łukasz Dębski, cytowany w komunikacie.
W ramach opublikowanej roadmapy, studio planuje szereg znaczących zmian i premier, obejmujących wzmocnienie tytułu „Cooking Simulator” oraz jego restart na obecnych i nowych platformach. W I kwartale 2025 roku, w wersji na PC, zadebiutuje także pierwszy projekt wydawniczy studia: gra „Chinese Frontiers” od Solid Games, której globalnym wydawcą zostanie Big Cheese Studio – odpowiedzialne za wsparcie know-how, budowanie community i dystrybucję, podano również.
W przypadku udanego debiutu tytułu, w II połowie 2025 roku, zostanie on udostępniony na konsolach PlayStation, Xbox i Nintendo Switch. W II kwartale 2025 roku zadebiutuje także dodatek BBQ do hitu „Cooking Simulator” na PC. BCS zakłada ponowną premierę „Cooking Simulator” na rynku chińskim i wydanie tytułu na platformach Tencent WeGame i Steam China. Proces ten będzie poprzedzony kampanią marketingową na tym obszarze, ale także sam produkt ulegnie znaczącym zmianom, aby być przyjaznym dla lokalnych graczy. Działanie to wspierać będzie Silk Road Games, wiodący akcjonariusz w BCS, specjalizujący się w dystrybucji gier na rynku chińskim.
„W II połowie przyszłego roku planujemy też debiut wyczekiwanej przez graczy gry – 'Cooking Simulator 2′. Jesteśmy przekonani, że sequel wyniesie gotowanie na zupełnie nowy poziom, dzięki wdrożonym mechanikom, nowemu trybowi gry w tym Co-Op dla 4 graczy, nowym przepisom, rozwojowi postaci czy też możliwości rozgrywki zarówno w trybie casual bądź kompetytywnej znanej nam między innymi z takich gier jak seria 'Overcooked’. Dużym dopełnieniem będzie możliwość tworzenia, a następnie wykorzystywania własnych przepisów. Funkcja ta otwiera w przyszłości drogę do stworzenia platformy moderskiej 'Cooking Simulator’. Dodatkowo planujemy premierę kolejnego DLC o tematyce kulinarnej, a także tytuł 'Cooking VR Pizza’, który pozwoli graczom zanurzyć się w świat włoskiej kuchni w rzeczywistości wirtualnej” – zapowiedział Dębski.
W II połowie 2025 roku premierę będzie miała wersja mobilna „Cooking Simulator”, a także nowa wersja „Cooking Simulator” zoptymalizowana na konsole PlayStation 5, Xbox Series X oraz podjęcie działań w celu wydania na platformie Nintendo Switch 2.
Nowy plan obejmuje także zmiany organizacyjne, które mają na celu zwiększenie efektywności operacyjnej. Priorytetem na najbliższy czas będzie reorganizacja działów HR, QA, Game Design oraz Game Development, a także wdrożenie nowoczesnych narzędzi pracy i usprawnienie procesów.
„Planowane zmiany dotyczą nie tylko sposobu pracy, ale także podejścia do zarządzania zespołem i projektami. Chcemy, aby nasi współpracownicy mieli realny wpływ na sukces naszej firmy i tworzonych przez nas gier. Inwestycja w zespół to jednocześnie inwestycja w przyszłość Big Cheese Studio” – dodał członek zarządu Łukasz Robert Włodarczyk.
BCS stawia na optymalne zarządzanie bieżącymi projektami, mając na celu zaspokojenie oczekiwań akcjonariuszy w zakresie wypłat dywidend. Działania te mają zapewnić stabilność finansową spółki oraz dalszy rozwój w zgodzie z interesami inwestorów, podkreślono również.
Big Cheese Studio to działający od 2018 roku producent i wydawca gier wideo z Łodzi. Głównym akcjonariuszem Big Cheese Studio jest Silk Road Studio. Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od 2021 r.
Źródło: ISBnews