Answear.com zanotował 351,9 mln zł przychodów ze sprzedaży według sprawozdawczości MSSF w I kw. 2025 r., co oznacza wzrost o 22% r/r, podała spółka, prezentując wstępne dane. W I kw. sprzedaż online wzrosła o 18,9% r/r do 332,5 mln zł.
„Za nami dobry początek roku. Cieszy nas, że już kolejny kwartał z rzędu utrzymujemy atrakcyjną, ponad 20-procentową dynamikę wzrostu przychodów. W minionym roku nasz biznes przeszedł istotną ewolucję – zrealizowaliśmy kluczowe inwestycje w repozycjonowanie marki w kierunku segmentu premium. Obecne wyniki pokazują, że etap inwestycyjny dobiegł końca, a my widzimy pierwsze efekty tych działań” – powiedział prezes Krzysztof Bajołek, cytowany w komunikacie.
Wysoka dynamika wzrostu sprzedaży to efekt dobrze wykorzystanego okresu zimowych wyprzedaży, a wzrosty zanotowane pod koniec kwartału wsparła dobrze przygotowana oferta kolekcji wiosennej. Sprzedaż spółki wspiera również rozwój marki PRM przy jednoczesnej poprawie rentowności tego segmentu. Obecne działania spółki koncentrują się na uzyskaniu efektów z dokonanych w poprzednim roku zmian, czyli na udoskonalaniu oferty produktowej i poprawie warunków handlowych współpracy z markami, a w konsekwencji na poprawie rentowności, podkreślono w materiale.
„Z optymizmem patrzymy na pozostałą część roku. Dobrze oceniamy rozpoczętą sprzedaż kolekcji wiosna-lato. Systematycznie poprawiamy naszą ofertę i warunki współpracy markami, co wzmacnia naszą pozycję w segmencie premium zgodnie z obraną strategią. Już teraz dostrzegamy wymierne efekty zeszłorocznych inwestycji, które przekładają się zarówno na poprawę rentowności, jak i utrzymanie wysokiego tempa wzrostu” – dodał wiceprezes ds. finansowych Jacek Dziaduś.
Answear.com to założony w 2011 roku e-commerce zajmujący się sprzedażą markowej odzieży, obuwia oraz akcesoriów. Sprzedaż jest zdywersyfikowana geograficznie, a żaden z rynków nie stanowi więcej niż 30% udziału w całkowitych przychodach spółki. Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od 2021 r.
Źródło: ISBnews