Atal odnotował 189,68 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w okresie I-III kw. 2021 r. wobec 82,42 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Zysk operacyjny wyniósł 235,87 mln zł wobec 107,26 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 1 030,46 mln zł w I-III kw. 2021 r. wobec 671,09 mln zł rok wcześniej.
„Atal po wydaniu 2 390 lokali w pierwszych trzech kwartałach 2021 roku wygenerował skonsolidowane przychody na poziomie 1,03 mld zł. Oznacza to wzrost o 54% r/r. W tym okresie sprawozdawczym wynik netto przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej wyniósł 189,7 mln zł, gdy przed rokiem było to 82,4 mln zł, czyli o ponad 130% więcej r/r. Marża brutto ze sprzedaży w 9M 2021 wyniosła 25,4%, a marża netto zaś 18,4%” – czytamy w komunikacie poświęconym wynikom.
Spółka w samym III kwartale br. wypracowała przychody na poziomie 378,8 mln zł. Wynik netto przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej wyniósł w tym czasie 73,5 mln zł. Marża brutto ze sprzedaży od lipca do września tego roku wyniosła 27,1%, a marża netto zaś 19,4%.
„Wyniki, które osiągamy potwierdzają, że nasza strategia rozwoju organicznego jest właściwa. Jesteśmy zdywersyfikowani geograficznie, a nasza oferta i własne kanały sprzedaży są tak rozbudowane, że odpowiadają oczekiwaniom szerokiego grona nabywców. Wciąż zdecydowaną większość klientów Atal stanowią osoby chcące zaspokoić własne cele mieszkaniowe. Popyt jest zatem stymulowany w znacznym stopniu chronicznym brakiem mieszkań, migracjami do miast czy chęcią poprawy warunków lokalowych, a nie celami inwestycyjnymi czy presją inflacyjną” – skomentował prezes Zbigniew Juroszek, cytowany w materiale.
Atal od stycznia do września 2021 roku zakontraktował 3 232 lokali – co stanowi najlepszy wynik w historii spółki, wzrost wyniósł blisko 56% r/r. Całoroczna sprzedaż w zeszłym roku wyniosła 2 896 mieszkań, a w rekordowym 2019 roku było to 3 180. Grupa posiadała na koniec III kwartału 2021 roku 841 aktywnych umów rezerwacyjnych.
Spółka po 3 kwartałach 2021 roku wydała łącznie 2 390 lokali, co oznacza wzrost o 34% r/r. Najwięcej lokali zostało wydanych w Warszawie (599), Łodzi (426) i Poznaniu (390), następnie Wrocławiu (361), Krakowie (316), Katowicach (186) i Trójmieście (112), podano również.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I-III kw. 2021 r. wyniósł 199,45 mln zł wobec 69,59 mln zł zysku rok wcześniej.
Atal to firma deweloperska specjalizująca się w budownictwie kompleksów mieszkaniowych, zlokalizowanych w obrębie największych miast w Polsce. Atal w 2020 roku przekazał klientom 3 002 lokale mieszkaniowe i usługowe, zakontraktował 2 896 lokali. Akcje spółki są notowane na GPW od 2015 r.
Źródło: ISBnews