Carbon Studio optymalizuje koszty po fuzji z Iron VR oraz podtrzymuje plany przejścia z NewConnect na rynek główny GPW, podała spółka. Prospekt emisyjny powinien zostać złożony do Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) jeszcze w 2024 roku. Jednocześnie trwają przygotowania do aktualizacji strategii rozwoju.
„Wraz z początkiem roku zakończyliśmy kluczowe projekty badawczo-rozwojowe, których realizacja przełożyła się na znaczący wzrost kosztów amortyzacji. Na słabsze r/r wyniki za pierwszy kwartał wpłynęły koszty związane z działalnością Iron VR, m.in. przejęcie długu tej spółki, który całkowicie spłaciliśmy 8 stycznia br. Utrzymujemy dyscyplinę kosztową, zredukowaliśmy koszty wynagrodzeń, eliminując zduplikowane stanowiska pracy i konsekwentnie dążymy do osiągnięcia synergii kosztowej. Liczymy, że nasze obecne działania znajdą odbicie w poprawie wyników w III kw. i kolejnych okresach rozliczeniowych” – powiedział prezes Błażej Szaflik, cytowany w komunikacie.
Spółka pracuje nad rozwiązaniami wdrażającymi sztuczną inteligencję do swoich gier. Przykładem tego jest zakończony pod koniec zeszłego roku projekt GAMEINN, podano także.
„Jesteśmy przekonani, że technologia AI może znacząco poprawić interaktywność NPC (non-player character), umożliwić proceduralne generowanie treści, personalizację doświadczeń gracza oraz udoskonalić grafikę i animację. AI daje niesamowity potencjał do zrewolucjonizowania sposobu tworzenia gier oraz korzystania z nich przez graczy, dlatego z pewnością chcemy być aktywną częścią tej zmiany, a w konsekwencji także jej beneficjentem” – powiedział członek zarządu Aleksander Caban.
Spółka kontynuuje wsparcie dla istniejących już gier poprzez aktualizacje oraz rozszerzenia, jednocześnie rozwija prace nad „Projektem EL”. Gra, której zakończenie produkcji jest przewidziane na koniec 2025 r., ma być kolejnym krokiem w stronę zastosowania rozwiązań z obszaru rozszerzonej rzeczywistości.
Carbon Studio specjalizuje się w tworzeniu i wydawaniu gier wideo na platformy wszystkich liczących się producentów technologii VR: Oculus, HTC Vive, PlayStation VR, Microsoft VR, Samsung Gear VR, Xiaomi VR, a także komputery PC i konsole. Carbon Studio stworzy grę przeznaczoną na wszystkie główne platformy VR, osadzoną w uniwersum „Warhammer: Age of Sigmar”. Spółka jest notowana na NewConnect od 2019 r.
Źródło: ISBnews