CCC odnotowało 213 mln zł skonsolidowanego zysku EBITDA w III kw. roku obrotowego 2023 (sierpień-październik 2023) wobec 171 mln zł zysku EBITDA rok wcześniej, podała spółka, prezentujące wstępne szacunkowe dane. Skorygowana EBITDA wyniosła 248 mln zł wobec 192 mln zł. Przychody w III kw. r.obr. wyniosły 2 418 mln zł wobec 2 422 mln zł rok wcześniej.
„Grupa CCC w III kw. 2023 roku (sierpień-październik) osiągnęła przychody na zbliżonym r/r poziomie, tj. 2,4 mld zł. Najwyższe wzrosty sprzedaży odnotował segment HalfPrice (+53%) – wspierane kontynuowanym rozwojem sieci oraz wzrostem przychodów w sklepach porównywalnych (LFL)” – czytamy w komunikacie.
W III kw. 2023 r. cały rynek handlu mierzył się z wyzwaniami spowodowanymi m.in. wciąż odbudowującym się sentymentem konsumenta oraz skrajnymi anomaliami pogodowymi, w tym głównie wysokimi temperaturami września, które wpłynęły na pogorszenie sprzedaży, podkreślono.
Poprawa doświadczenia zakupowego oraz dostępność atrakcyjnej oferty produktowej w innowacyjnym modelu omnichannel wpłynęły na utrzymanie wysokiego udziału e-commerce w sprzedaży Grupy CCC. W III kw. 2023 r. wskaźnik ten wyniósł 51% (b.z. r/r), podkreślono.
„Naszym priorytetem nieustannie pozostaje budowanie rentownej i odpornej na turbulencje organizacji, dlatego wzmacniamy nasz omnikanałowy model biznesowy. Stale pracujemy nad cyfrowym doświadczeniem klientów w każdym z naszych szyldów, monetyzując wcześniejsze inwestycje – w tym rozwój aplikacji mobilnych, by skuteczniej pozyskiwać i lojalizować klienta. Już dzisiaj aplikacja mobilna odpowiada za ok. 40% przychodów w ccc.eu. Podwoiliśmy również w ciągu roku sprzedaż poprzez aplikację mobilną MODIVO i eobuwie.pl. Widzimy dalszy potencjał do ich rozwoju” – powiedział wiceprezes Grupy CCC Karol Półtorak, cytowany w komunikacie.
W III kw. marża brutto Grupy umocniła się o 0,2 pkt proc. r/r do 48,2%, głównie za sprawą skokowego wzrostu marży brutto w szyldzie CCC (59%, +5,2 pkt proc. r/r).
„Atrakcyjna i jakościowa oferta, zoptymalizowany poziom zapasów oraz aktywne zarządzanie cenami i konserwatywne podejście do polityki rabatowej, pozwoliło na znaczący wzrost marży w szyldzie CCC pomimo niesprzyjającej sprzedaży kolekcji AW, ciepłej jesieni i większego udziału odsprzedaży kolekcji letniej” – dodał dyrektor zarządzający ds. finansów, CFO Grupy CCC Łukasz Stelmach.
Grupa CCC utrzymuje wysoką dyscyplinę kosztową w każdej z linii biznesowej. W III kw. koszty sprzedaży i administracji w całej Grupie były niższe o 4% r/r, przy wzroście powierzchni handlowej o 11%. Tylko w samym szyldzie CCC koszty sprzedaży i administracji były niższe o 17% r/r (piąty kwartał z rzędu poprawy wskaźnika), pomimo inflacyjnego otoczenia biznesowego, wskazano również.
„Przed nami najważniejszy okres sprzedażowy roku – maksymalizujemy nasze wysiłki we wszystkich szyldach, aby w pełni wykorzystać ten moment. Jesteśmy do niego dobrze przygotowani – przewidujemy, że w kolejnych okresach w pełni widoczny będzie efekt wprowadzonej optymalizacji kosztowej. Mamy modowy i atrakcyjny cenowo produkt, a stopniowo odbudowujący się sentyment konsumencki oraz wyhamowująca inflacja, nastrajają nas pozytywnie na kolejne kwartały” – podsumował Półtorak.
W III kw. 2023 r. Grupa CCC uzyskała wynik EBITDA na poziomie 213 mln zł, osiągając rentowność 8,8% (+1,8 pkt proc. r/r). Za sprawą skokowej poprawy marży brutto i wysokiej dyscypliny kosztowej najbardziej rentownym segmentem w Grupie pozostaje CCC (20-proc. marża EBITDA) – kolejny z rzędu kwartał poprawy wyniku w ujęciu r/r. Rentowność Grupy Modivo pozostaje pod wpływem realizowanego zgodnie z planem programu redukcji zapasu.
Grupa CCC jest liderem polskiego rynku sprzedaży detalicznej obuwia i jednym z największych jego producentów w Polsce. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2004 roku. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 9 123,2 mln zł w roku obrotowym 2022 r.
Źródło: ISBnews