CDRL odnotowało 5,12 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w III kw. 2022 r. wobec 12,24 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Zysk operacyjny wyniósł 0,59 mln zł wobec 16 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 114,12 mln zł w III kw. 2022 r. wobec 123,9 mln zł rok wcześniej.
W I-III kw. 2022 r. spółka miała 7,35 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 19,8 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 302,5 mln zł w porównaniu z 308,43 mln zł rok wcześniej.
„Grupa w trzecim kwartale wygenerowała stratę przypadającą akcjonariuszom jednostki dominującej w wysokości -5.116 tys. zł, a narastająco w okresie od stycznia do września 2022 roku -7.347 tys. zł. Wartość obrotów ze sprzedaży w okresie trzech kwartałów 2022 roku była niższa o 1,9% w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego przy jednoczesnym wzroście kosztów działalności operacyjnej o 1,8%, w wyniku czego zysk na sprzedaży był niższy o 11.009 tys. zł. Tak istotna zmiana wynika głównie ze wzrostu kosztów usług obcych o 13,2%, tj. o 8.013 tys. zł oraz kosztów wynagrodzeń o 5,7%, tj. o 2.349 tys. zł” – czytamy w raporcie.
W ujęciu jednostkowym strata netto w I-III kw. 2022 r. wyniosła 117,44 mln zł wobec 19,25 mln zł zysku rok wcześniej.
CDRL jest dystrybutorem odzieży dziecięcej sprzedawanej pod marką własną Coccodrillo, która jest znana na czterech kontynentach, w tym m.in. w takich krajach, jak Chiny, Brazylia czy Arabia Saudyjska. Spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW w 2014 r. Grupa CDRL jest właścicielem marek własnych Coccodrillo, Lemon Explore, Petit Bijou, Broel oraz największej sieci supermarketów dla dzieci na Białorusi – Buslik.
Źródło: ISBnews