Choice QR pozyskał 7 mln zł (1,5 mln USD) w rundzie seed, której przewodził fundusz Presto Ventures, podano w komunikacie. Finansowanie zapewniły też Reflex Capital, J&T Ventures i Purple Ventures oraz brytyjski Seedcamp.
„Pozyskane środki pomogą przede wszystkim w ekspansji Choice QR w Europie, w tym w Polsce. W ciągu kolejnych 12 miesięcy startup planuje pozyskać w kraju ponad 1000 nowych restauracji. W tym celu Choice QR planuje powiększenie swojego zespołu. Startup zatrudnia dziś ponad 40 osób w biurach w Pradze, Warszawie i Kijowie, a do końca roku chce zbudować 100-osobowy zespół. W Polsce Choice QR poszukuje przede wszystkim specjalistów i menedżerów od sprzedaży oraz customer success” – czytamy w komunikacie.
„Zespół Choice QR pozyskał ponad 7,5 tysięcy restauracji dysponując pierwszym milionem euro jeszcze z rundy pre-seed. Wszystko to w czasie, gdy inne platformy ograniczają swoją działalność i rezygnują z kolejnych rynków. W samej Europie rynek dostaw online w gastronomii jest wart 35 mld USD i rośnie w tempie 10% rocznie. Choice QR jest na dobrej drodze, by za kilka lat stać się spółką wartą znacznie więcej niż 1 mld USD” – powiedział partner zarządzający w Presto Ventures Premysl Rubes.
Choice QR to startup, który rozwija narzędzie do obsługi i komunikacji klienta w gastronomii. Spółka udostępnia platformę, która umożliwia restauracjom szybką budowę własnej strony internetowej z funkcjami cyfrowego menu, zamówień online, rezerwacji stolików, płatności online za zamówienia w lokalu, a także marketingu restauracji.
„Pomysł na Choice QR pojawił się w czasie pandemii, kiedy restauratorzy potrzebowali prostego rozwiązania umożliwiającego prezentację menu na ekranach telefonów gości. W tym czasie Choice QR rozwinął się do kompleksowej platformy sprzedażowej, która ułatwia zarządzanie restauracją. Dzięki nam restauratorzy szybko zwiększą sprzedaż nawet o 20% i zmniejszą koszty nawet o 30%” – powiedział co-founder Choice QR Tomek Woźniak.
Źródło: ISBnews