Jeden z największych dostawców danych na świecie kontynuuje wzrost sprzedaży. Notowana na GPW Cloud Technologies w sierpniu br. osiągnęła przychody ze sprzedaży danych do kluczowych klientów wyższe o 20 proc. r/r. Wzrost jest wyłącznie wynikiem działań organicznych, a efekt przejęcia norweskiej spółki NDR w lipcu br. w wynikach zacznie pojawiać się najwcześniej w IV kwartale 2024 r.
– Konsekwentnie realizujemy naszą strategię rozwoju, której podstawą jest wzrost organiczny. Mimo wysokiej bazy z poprzedniego, rekordowego pod względem sprzedaży danych roku, w sierpniu notujemy dwucyfrowy wzrost sprzedaży i rozwijamy się szybciej niż rynek. Według firmy badawczej eMarketer już blisko 80% wszystkich wydatków reklamowych w USA, czyli na naszym kluczowym rynku, marketerzy przeznaczają na kanały cyfrowe. To właśnie reklamy online potrzebują danych do precyzyjnego targetowania użytkowników, a dzięki możliwości dotarcia do precyzyjnej grupy docelowej reklamodawcy osiągają większy ROI. W przyszłości nasz wzrost będzie też napędzany przez rozwój systemów sztucznej inteligencji, które do nauki wymagają wysokiej jakości danych – komentuje Piotr Prajsnar, prezes Zarządu Cloud Technologies.
Raportowany wskaźnik szacunkowej miesięcznej dynamiki sprzedaży danych obejmuje kluczowych klientów Cloud Technologies i jest wyrażony w USD. Natomiast w raportach okresowych, spółka prezentuje dane w PLN, a zatem na dynamiki mają wpływ różnice kursowe. Około 80% przychodów ze sprzedaży danych Cloud Technologies pochodzi z największego rynku reklamowego świata, czyli z USA, który jest jednym z najbardziej wymagających i konkurencyjnych rynków reklamy na świecie.
Celem strategicznym Cloud Technologies w perspektywie 2023-2025 jest dalszy dynamiczny rozwój sprzedaży danych w obecnych i nowych obszarach o dużym potencjale wzrostu. W ramach realizacji nowej strategii spółka zamierza przeznaczyć do 100 mln PLN w latach 2023 – 2025. Szczegółowy plan zakłada przeznaczenie do 60 mln PLN na potencjalne akwizycje i inwestycje, około 10 mln PLN na prace badawczo-rozwojowe, a także około 30 mln PLN na skup 250 000 akcji w ramach programu motywacyjnego dla pracowników, z czego 125 000 akcji zostało już nabytych w ramach skupu akcji własnych, który został zrealizowany w grudniu 2023 roku. Jednocześnie Zarząd Cloud Technologies zarekomendował ustanowienie polityki dywidendowej, z dywidendą w wysokości około 20% oczyszczonego wyniku EBITDA. 28 czerwca br. spółka wypłaciła z zysku netto za 2023 rok dywidendę w łącznej wysokości 5,6 mln PLN, co oznaczało 1,25 PLN dywidendy na akcję.
O Spółce:
Cloud Technologies to jeden z największych dostawców danych do targetowania reklamy internetowej na świecie, a jego dane zasilają kampanie największych globalnych marek. Firma została założona w 2011 roku, ma siedzibę w Warszawie, a centrum operacyjne znajduje się w Londynie, gdzie działa spółka zależna OnAudience. W marcu br. OnAudience dołączyła do programu partnerskiego amerykańskiego giganta finansowo-technologicznego Mastercard.
Notowana na głównym parkiecie GPW Cloud Technologies wykorzystując własną technologię stworzyła chmurę danych, która zawiera informacje o 5 mld użytkowników z ponad 200 rynków na całym świecie. Cloud Technologies dystrybuuje dane na platformach do emisji reklam internetowych, z których korzystają domy mediowe i agencje reklamowe na całym świecie, przy czym największy udział w przychodach ma rynek USA.
Cloud Technologies pozyskuje surowe dane, przetwarza je i monetyzuje w oparciu o własną technologię Data Management Platform, która działa pod marką OnAudience. Kontrola nad całym tym procesem sprawia, że model biznesowy spółki cechuje się wysoką rentownością i skalowalnością.
Źródło: Spółka